Loredana Gîlmeanu: “Societatea nu poate prospera, dacă nu oferă sprijin viitoarelor generații”
Candidații își doresc locuri de muncă stabile, beneficiile extra salariale sunt foarte importante, iar învățarea la orice vârstă te ajută să fii conectat mereu la schimbările și tendințele viitoare de business, să fii pregătit pentru noi oportunități. Despre aceste lucruri, dar și despre multe alte aspecte din piața muncii, am stat de vorbă cu Loredana Gîlmeanu, SEM HR Business Partner&Country Lead Nestlé România.
Cum ai descrie, în doar câteva cuvinte, piața muncii post-pandemice?
În ultimii doi ani, incertitudinea cauzată de pandemie a determinat o scădere a interesului candidaților în a-și schimba locul de muncă, căutările concentrându-se înspre companii stabile, renumite din punct de vedere al siguranței locului de muncă.
În tot acest timp, noi, angajatorii, am rafinat modalitățile de atragere și recrutare, îmbunătățind continuu metodele virtuale de intervievare, selecție și integrare, făcându-le mai rapide și mai eficiente.
La începutul lui 2022, apetitul pentru schimbare a revenit la un nivel similar perioadei pre-pandemice, candidații fiind atrași și mai mult de flexibilitate, de preocuparea angajatorului pentru programele care îmbunătățesc starea de bine și, în aceeași măsură, atrași de un pachet variat de beneficii.
Ce strategii de HR promovează Nestlé privind retenția angajaților și atragerea de noi talente?
De peste 150 de ani, la nivel global, și de 25 de ani, în Romania, Nestlé produce alimente și băuturi care îmbunătățesc calitatea vieții și contribuie la un viitor mai sănătos. Acesta este modul în care noi contribuim în societate, asigurând în același timp succesul și stabilitatea pe termen lung a companiei noastre.
Ne identificăm cu valorile companiei care au la bază respectul și propagăm aceste elemente în interiorul companiei dar și în exteriorul ei.
Cei mai buni ambasadori Nestlé sunt angajații săi, care se identifică cu valorile și transmit acest lucru și în afara companiei. În recrutare, folosim un canal alternativ, eficient, în care angajații fac recomandări de candidați care se potrivesc culturii noastre și profilului respectivelor poziții.
În contextul ambiguu generat de factorii externi din ultima perioadă, am observat cu bucurie că a crescut interesul foștilor angajați de a reveni în companie. Oportunitățile de dezvoltare, programele de training și recrutarea oamenilor din interior, comunicarea transparentă însoțită de respect, oferirea de beneficii extra-salariale și programele pentru încurajarea unui stil de viață echilibrat sunt elementele cheie în alegerea Nestlé ca angajator.
În România, rata de ocupare a absolvenţilor cu vârste cuprinse între 15 şi 34 de ani, care şi-au finalizat educaţia sau formarea, continuă să fie mai mică decât media UE. Ce pachete de beneficii și programe promovează Nestlé, astfel încât această resursă de talente să fie valorificată la maxim?
Societatea nu poate prospera dacă nu oferă sprijin viitoarelor generații. De mai bine de 10 ani, derulăm local programul „Nestlé Needs YOUth” contribuind astfel la pregătirea tinerei generații pentru găsirea unui loc de muncă, ajutând tinerii să își dezvolte abilitățile și să câștige experiența îndrumați de colegi din generații diferite.
Flexibilitatea la locul de muncă a devenit foarte importantă pentru toate generațiile de angajați și pandemia a accelerat trecerea la un model de muncă hibrid adaptat specificului industriei din care facem parte.
Pe lângă beneficiile extra-salariale cunoscute (tichete de masă, bonusuri de performanță, bonusuri pentru diferite evenimente etc), ne concentrăm pe diversitate și oferim angajaților dar și familiei acestora (soț/soție și copii) accesul la servicii medicale private, oferte ale unor furnizori de servicii diverse și personalizate (sport &wellness, suport psihologic, telecomunicații mobile, electrocasnice, biblioteca modernă). De asemenea, angajații beneficiază de asigurare de viață (acoperind cazuri de spitalizare, invaliditate etc).
Pentru colegii care devin părinți oferim programe dedicate acestei perioade speciale, de exemplu: concediu plătit de patru săptămâni pentru cel de al doilea părinte la nașterea copilului, program de lucru redus și plătit integral până la împlinirea vârstei de doi ani a copilului, iar pentru mamele care revin la serviciu, cameră de alăptare etc.
Populația țării îmbătrânește rapid. Studiile arată că, odată cu trecerea timpului și creșterea vârstei de pensionare, în companii, numărul seniorilor va fi din ce în ce mai mare. Tu cum te pregătești pentru viitoarea nouă realitate a forței de muncă?
Cu motto-ul “Investește în tine”, angajații, indiferent de vârstă, au oportunitatea de a învăța continuu, de a rămâne conectați la schimbările și tendințele viitoare de business și de a se pregăti pentru noi oportunități.
Convingerea noastră este că fiecare angajat are potențialul de a fi lider prin inițiativele sale, prin exemplul pe care îl dă colegilor săi și prin curiozitate și dorința de învățare. Întocmai pentru a crea un cadru propice dezvoltării, fiecare dintre noi are acces nelimitat la numeroase resurse online precum: Portal dedicat dezvoltării competențelor digitale, Academia on line pentru îmbunătățirea abilităților de leadership și diverse traininguri funcționale (IT, Supply Chain, Financiar).
Ce programe derulezi anti-discriminare (de vârstă)? Cum reușește Nestlé să mențină armonia generațională?
Diversitatea și incluziunea sunt părți integrate în cultura Nestlé. Scopul nostru este de a oferi o cultură organizațională care să asigure tuturor șanse egale și un mediu în care oamenii sunt tratați cu demnitate și respect. Acest lucru ne ajută să transformăm abilitățile, cunoștințele și experiențele unice ale angajaților noștri în avantaje competitive.
Nestlé își ia angajamentul să continue susținerea diversității în toate formele acesteia în societatea românească, semnând Carta Diversității în România și numărându-se printre membrii fondatori.
Aceste demersuri sunt aliniate principiilor și practicilor Nestlé România de creare a unei culturi incluzive în care promovarea egalității șanselor prin oportunități egale face parte integrantă din procesele de recrutare și dezvoltare ale companiei. Acestea sunt aplicate indiferent de vârstă, gen, orientare sexuală, capacitate fizică, etnie, rasă, naționalitate, religie sau orice altă dimensiune a identității, iar compensarea financiară pentru fiecare poziție este oferită pe baza performanței și experienței, indiferent de gen.
În concluzie, cum ți-ai descrie organizația din punct de vedere al diversității generaționale?
Nestlé este compania care recunoaște valoarea adăugată a mediului de lucru în care toate generațiile se regăsesc și se dezvoltă continuu împreună, diferențele între nivelul de experiență, preferințe, preocupări, convingeri, statut social generând un climat de colaboare și inovație care ne diferențiază competitiv ca angajator.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 278
Pentru abonare, click aici