Mirela Stere, Macromex: Avem o strategie de resurse umane pentru următorii 10 ani

„Avem ca principale obiective creșterea competențelor angajaților, digitalizarea proceselor, atragerea de noi colegi în grupul Macromex și menținerea stării de bine a angajaților, transformând Macromex Journey într-un proces de creștere profesională și personală, cu destinația: Performanță”, spune Mirela Stere, HR & Internal Communication Executive în cadrul Macromex.
Programe de instruire pentru echipele operaționale de vânzări și logistică, implicarea angajaților în inițiative legate de sustenabilitate, dar și proiecte care vizează îmbunătățirea stării de bine la muncă în rândul angajaților – acestea sunt o parte dintre activitățile din planurile de dezvoltare ale Macromex, unul dintre liderii din industria de produse alimentare pe segmentul de produse congelate și refrigerate.
„Ne propunem să le oferim angajaților noștri o experiență pozitivă la locul de muncă și oportunități reale de dezvoltare. Strategia noastră pe următorii 10 ani este ambițioasă, dar bine definită. Am dezvoltat un program complex pentru echipele de vânzări a diviziei HoReCa, menit să transforme agenții în consultanți de business, capabili să ajute clienții să-și dezvolte afacerile. În paralel, investim în traininguri pentru echipele de logistică, unde vrem să creștem o nouă generație de middle manageri”, spune Mirela Stere.
Cu o echipă de 400 de angajați și o istorie de 31 de ani pe plan local, Macromex a dezvoltat o campanie de employer branding ca parte componentă a strategiei de resurse umane, strategie aliniata la planurile de business pentru urmatorii zece ani.
„Avem trei profiluri distincte de angajați și am dezvoltat o campanie clară pentru fiecare dintre ele, sub conceptul <Oameni mari, ambiții mari, branduri mari>. Ne-am asumat această comunicare direcționată, sprijinită de inițiative inovatoare. De exemplu, am făcut un parteneriat cu o galerie de artă și avem, la sediul nostru, 28 de lucrări de artă pe care le schimbăm la fiecare șase luni, facem tururi ghidate în sediul central, organizăm workshopuri de artă sau tururi în galerie, încercăm să infuzăm o perspectiva fresh, aparent elitistă, care să creeze contexte de conversație și care să crească starea de bine a colegilor. Ne-am dorit să facem cultură concretă prin programul Cultura prin cultură. Este modul nostru de a aduce creativitatea în spațiul de lucru și de a ne diferenția”.
Mirela Stere spune că starea de bine a angajațiilor este un obiectiv al organizației, alături de oferirea unei experiențe pozitive și a unor programe complexe de dezvoltare. În plus, în cadrul companiei se mai desfășoară un program amplu de wellbeing, „People Power”, care include module de educație financiară, siguranță psihologică, cursuri de nutriție și sfaturi pentru echilibru între viața profesională și personală.
„Această abordare holistică dă rezultate: în 2024, nivelul de engagement al angajaților a depășit 90% (mai exact 90,1% vs. 87,2% rezultatele anterioare), iar rata fluctației de personal a fost de doar 11%. Noi știm că benchmarkul este 30% la nivel de industrie pentru turnover și engagementul la nivel național este cu 20% mai mic. Gândiți-vă că noi distribuim produse congelate și avem colegi care muncesc la minus 24 de grade, deci, practic, ei 8 ore lucrează într-un frigider. Și ca să ai un asemenea turnover la o companie care integrează și aceste condiții speciale de muncă, consider că este o performanță foarte mare.”
Un alt indicator important pentru companie, măsurat încă din pandemie, este ”reziliența” angajaților, unde scorul organizației este foarte bun: 92,1% vs. 91% măsurat anterior, potrivit Mirelei Stere.
„Acest indicator ne arată dacă inițiativele pe care le implementăm au succes. Dacă rezultatele sunt bune, acestea continuă. Dacă nu sunt bune, vedem cum le ajustăm. Dar vrem să rămânem relevanți și să facem lucruri cu sens. Și a face ceva cu sens, cred că înseamnă de fapt responsabilitate și sustenabilitate”.
În opinia Mirelei Stere, Macromex capitalizează pe imaginea de succes a brandurilor sale – Edenia, La Strada, Corso, Food & Glory – pentru a contura un brand de angajator puternic și atractiv. Astfel, organizația a reușit să creeze o ofertă clară și relevantă atât pentru actualii și viitorii angajați, cât și pentru comunitate și acționariat.
”Pentru a consolida această strategie, Macromex a implementat acțiuni concrete menite să crească engagementul și retenția. Comunicarea vizuală impactantă și conținutul relevant au fost adaptate pentru a răspunde așteptărilor comunităților active pe platformele sociale ale companiei, inclusiv LinkedIn, Facebook, Instagram și YouTube”.
CITEȘTE ȘI: Investiți în dezvoltarea angajaților dacă vreți să devină mai productivi cu ajutorul AI
Sustenabilitatea este o direcție importantă de dezvoltare în următorii ani pentru Macromex, mai ales că, din 2026, companiile vor fi nevoite să raporteze indicatori de sustenabilitate, iar compania este preocupată în prezent de subiecte precum reducerea amprentei de carbon, optimizarea costurilor operaționale și eficientizarea resurselor.
„Dincolo de aceste aspecte, implicarea noastră în proiecte sociale este o convingere profundă. Solidar Social este unul dintre cele mai importante proiecte pentru noi, prin care contribuim la prepararea a un milion de porții de mâncare anual pentru familii nevoiașe. Susținem, de asemenea, sportul românesc prin parteneriate cu Comitetul Olimpic și Sportiv Român și ne implicăm activ în promovarea unui stil de viață sănătos”.
Macromex este o companie cu capital 100% românesc, înființată de antreprenorul Dan Minulescu, iar de 31 de ani liderul în industria de produse alimentare, pe segmentul de produse congelate și refrigerate. Printre brandurile cu notorietate dezvoltate de companie se află mărcile proprii – Edenia (lider pe segmentul de produse congelate, cu o gamă largă ce acoperă mai multe categorii de produse), Corso (brandul de înghețată al tinerei generații), La Strada (înghețata prêt-à-porter), Food&Glory (cel mai recent brand din portofoliul Macromex), Azuris și Casa Gruia -, precum și mărci partenere, printre care: Philadelphia, Paula, Inedit, Akadia, Babybel, La Vache Qui Rit, Mars Ice Cream, Haagen Dazs și Farm Frites.
Foto: Mirela Stere, HR & Internal Communication Executive, Macromex.

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 295 | Martie 2025