Revoluția talentului . Cum devine o companie un loc bun unde să lucrezi în era digitală
Într-un peisaj corporativ în continuă evoluție, unde competiția pentru talente devine tot mai intensă, conceptul de „Angajator de Top” a căpătat noi dimensiuni. Nu mai este suficient să oferi doar un pachet salarial atractiv sau beneficii standard; astăzi, excelența în leadership și o preocupare autentică pentru starea de bine a angajaților definesc linia dintre un loc de muncă bun și unul excepțional. Angajatorii care se disting pe această scenă nu numai că atrag cei mai buni candidați, dar reușesc să creeze și o cultură organizațională în care oamenii se simt valorizați, inspirați și motivați să-și depășească limitele. Dar ce înseamnă, mai exact, să fii un angajator de top în zilele noastre? Ne-a răspuns la această întrebare și la multe altele Lucian Ivan, Global Head of Talent al companiei Revolut.
Care sunt principalele ingrediente pe care le folosiți în rețeta de succes a organizației dvs și care v-au adus, iată, recunoașterea de GREAT PLACE TO WORK?
Revolut este o companie globală de renume în industria financiar-bancară și un angajator important în domeniul fintech, cu peste 9.000 de angajați în toată lumea. Deși suntem o companie tânără, fondată în 2015 în Londra, de Nik Storonsky și Vlad Yatsenko, am reușit ca în cei aproape nouă ani de la înființare să ne extindem operațiunile în peste 40 de țări de pe patru continente și să oferim servicii de digital banking către peste 40 de milioane de clienți.
În 2023, am obținut Certificarea Great Place to Work în opt țări (Regatul Unit, India, Polonia, Lituania, România, Ungaria, Spania și Portugalia). Certificarea Great Place To Work recunoaște angajatorii care creează o experiență excepțională pentru angajați. Este un proces în două etape care include sondarea opiniei angajaților și completarea unui chestionar scurt despre forța de muncă. Deoarece feedbackul angajaților și analiza independentă determină scorurile, certificarea ajută candidații să identifice care companii oferă cu adevărat o cultură de companie excelentă. Aceasta le oferă angajatorilor un avantaj în recrutare, furnizând o verificare recunoscută la nivel global și susținută de cercetare a unei experiențe excelente a angajaților.
Practic, colegii noștri, pe care îi numim Revoluters, au votat în fiecare țară și a rezultat un Index de încredere. Am putea spune că încrederea se bazează pe existența unor lideri credibili, care sunt cu adevărat competenți în munca lor, care comunică clar și bine, care își tratează angajații cu respect și care asigură că locul de muncă este constant corect și echitabil pentru toți. Sigur că noi lucrăm constant la o infrastructură de politici și procese care să vină în sprijinul angajaților, însă liderii sunt cei care pun acest suport în beneficiul angajaților.”
A fi un bun angajator înseamnă, practic, să oferi un loc de muncă în care angajații să vină cu plăcere, să se simtă respectați, apreciați pentru contribuția lor, dornici să se dezvolte profesional. Cum se reflectă în rezultatele companiei această siguranță și stare de bine a angajaților – ca productivitate, dar și ca implicare, angajament, susținere etc?
La Revolut, oferim un mediu de lucru dinamic, unde se poate construi un parcurs profesional solid, dar întotdeauna ținem cont de așteptările angajaților și de aspirațiile lor. Potrivit unui studiu realizat de Dynata în septembrie 2023, unul din patru respondenți români a indicat că lucrul la distanță (de acasă) cântărește decisiv în luarea unei decizii privind angajarea și pentru 41% dintre respondenți acest model de lucru este important, dar sunt deschiși să negocieze condițiile. Iar ceea ce oferă Revolut ca angajator vine în întâmpinarea acestor așteptări.
Compania noastră le oferă tuturor angajaților posibilitatea de a lucra la distanță sau de a adopta un program de lucru flexibil, care să armonizeze viața profesională cu viața personală. Angajamentul nostru față de programul de lucru flexibil dă putere echipelor noastre să prospere, fie că preferă munca la distanță sau colaborarea la birou, promovând o cultură incluzivă și dinamică, care rezonează cu forța de muncă din România. La nivelul companiei, este aplicată o politică de lucru la distanță care le permite angajaților să lucreze din străinătate pe o perioadă de până la 120 de zile. Angajații pot alege, așadar, de unde preferă să lucreze – de acasă, de la biroul din localitatea de reședință sau dintr-unul dintre orașele preferate de nomazii digitali.
De asemenea, oferim un pachet salarial atractiv. Adoptăm o strategie de salarizare adaptată la mediul local, constând în salarii competitive care sunt, în medie, cu 20% mai mari decât salariul mediu net lunar pentru același rol, la nivel de industrie, în fiecare piață. La aceasta se adaugă bonusurile de performanță în bani sau în acțiuni, în funcție de performanța personală și a echipei, o serie de avantaje cum ar fi planul Metal gratuit, asigurare medicală gratuită, 33 de zile de concediu de odihnă, o zi liberă pentru a marca aniversarea angajatului.
Care au fost cele mai importante domenii prin care compania dvs s-a remarcat în exigentul proces de certificare?
Recunoașterea Great Place to Work se bazează pe feedbackul angajaților din toate cele 8 țări menționate anterior și pe analize independente, având standarde recunoscute la nivel global. Această certificare dovedește faptul că Revolut a creat un mediu de lucru bazat pe valori global acceptate și înțelese de angajați cu profiluri diverse și cu experiențe diferite. Pe lângă mediul de lucru, cred că reputația companiei și atractivitatea pachetului salarial și a beneficiilor au contat, de asemenea, în acordarea acestei certificări.
Faptul că Revolut a creat un loc de muncă preferat de multe talente cu specializări variate se vede și din evoluția accelerată a efectivelor noastre la nivel global – din 2021 până în prezent numărul angajaților noștri la nivel global s-a triplat. Și vom continua să recrutăm, pentru a susține creșterea exponențială a companiei, atât ca diversitate a liniilor de business, cât și ca extindere teritorială.
Nominalizarea și primirea acestei distincții are însă în spate o strategie puternică de resurse umane. Din punctul dvs de vedere, ce proiect/ program/decizie din ultimul an a avut cel mai mare impact în organizație, în sensul de a asigura starea de bine a angajaților?
Revolut a apărut pe piață ca un fintech care și-a propus să provoace industria bancară și să aducă servicii inovatoare, disruptive. În timp, compania a evoluat și și-a diversificat oferta de produse și servicii, ajungând alternativa preferată la serviciile bancare tradiționale, pentru milioane de clienți. Inițial, Revolut a fost un card de călătorie folosit mai ales în vacanțe sau pentru cursul valutar competitiv. Azi este un cont bancar principal care ajută clienții să își gestioneze din același loc, din aceeași aplicație, toată viața lor financiară. Această tranziție a fost posibilă grație investițiilor făcute pentru recrutarea celor mai talentați profesioniști din diverse domenii (finanțebănci, IT, programare, analiză de date, business development, resurse umane și recrutare, juridic și conformitate, marketing și comunicare).
Am conceput evenimente speciale – RevDev – pentru strângerea relației cu comunitățile de pasionați de IT din Polonia, Spania, Portugalia, România. În ultimii doi ani, peste 800 de developers au participat la aceste evenimente în Cracovia, Varșovia, Barcelona, Porto, Madrid, București. De asemenea, ne-am alăturat unor evenimente de renume în domeniu precum DevTalks, participând cu profesioniștii noștri la conferințe și workshopuri de specialitate în orașe cheie din Europa. Acestea contribuie semnificativ la consolidarea reputației noastre de angajator. Cu toate că acestea sunt notabile, bucurându-se de expunere și în România, putem spune și că recunoașterea ca „Bun Angajator” în sistemul GPTW este o validare a eforturilor noastre continue și a dedicării echipei noastre de a construi o organizație unde fiecare angajat poate prospera. Menționez aici și câteva dintre programele noastre de mentorat pentru talente cu potențial ridicat și programele de learning și dezvoltare de competențe tehnice care acoperă acum toate cele 22 de funcțiuni din companie: Rev HiPo, Rev Spires și Rev Skills Boost.
Practic, ce înseamnă pentru dvs prezența în elita angajatorilor din România? La ce vă obligă ea mai departe?
Obținerea recunoașterii Great Place to Work este o consecință a traiectoriei pozitive pe care o are compania, o evoluție posibilă doar datorită talentului, muncii susținute și angajamentului arătat de toți angajații Revolut, de oriunde din lume. Deși aceasta este o susținere extraordinară a culturii și a forței de muncă, știm că întotdeauna mai sunt multe de făcut și ne vom strădui să ne asigurăm că toți angajații noștri pot prospera la Revolut.
Iar în ceea ce privește piața locală, îi încurajăm pe toți cei care sunt pasionați de tehnologie și care aspiră la o carieră în industria fintech să ia în calcul ofertele de joburi din cadrul companiei noastre, o bancă digitală autentică și cu proiecte globale incitante. La o simplă căutare pe site-ul nostru vor găsi peste 80 de poziții disponibile, pentru care așteptăm și candidaturile talentelor din România. România trebuie să fie un Rev Hub. Talentul local este extraordinar și căutăm să angajăm local pentru roluri globale.