Etica, performanța, inovația și implicarea, nucleul unei organizații de top
Fondată în Italia la începutul secolului al XX-lea, Angelini Pharma – companie farmaceutică internațională, care face parte din grupul privat italian Angelini Industries, operează direct în 25 de țări, având peste 3.000 de angajați. Compania cercetează, dezvoltă și comercializează produse farmaceutice și parafarmaceutice, cu un accent predominant pe ariile Sistemului Nervos Central (SNC) și Sănătății mintale, inclusiv Durerea, Bolile rare și Îngrijirea sănătății consumatorilor cu medicamente OTC de mare succes la nivel mondial.
Pentru al treilea an consecutiv, Angelini Pharma a fost recunoscută Top Employer în Europa. Italia, Polonia, Portugalia, Rusia, Spania și Turcia sunt țările în care s-a obținut certificarea în ultimii doi ani, iar acum, alături de ele, în Germania și România pentru prima dată.
Daniel Gheorghe, Country Manager Angelini Pharma România este cel care a dezvăluit, pentru Revista Cariere, câteva dintre valorile, obiectivele și, de ce nu, secretele unei companii de top.
Cât de mult înseamnă pentru companie certificarea Top Employer? Și cât de mult a cântărit sistemul de valori al companiei până aici?
Certificarea Top Employer este importantă pentru noi, atât la nivel de Grup cât și local, pentru că ne confirmă consistența și calitatea proceselor și practicilor de resurse umane și a acțiunilor și inițiativelor pe care le-am implementat pentru colegii noștri. Scorurile obținute la toate categoriile evaluate sunt în linie cu cele obținute de alte companii certificate, iar unele dintre ele sunt chiar peste benchmark (de exemplu pentru indicatorul Leadership am obținut un scor de 100%).
Având în vedere situația dificilă din ultimii doi ani suntem foarte mândri de obținerea certificării care demonstrează că, în ciuda pandemiei și a incertitudinii generate de aceasta, am continuat să facem lucruri relevante pentru colegii noștri și să depășim toate dificultățile.
Valorile pe care le susținem în activitatea zilnică și care se reflectă în cultura noastră sunt etica, performanța, inovația și implicarea. Acestea sunt nucleul organizației noastre. Etica este o componentă esențială în toate activitățile noastre și doar în acest mod ne evaluăm rezultatele și performanța obținute. Inovația nu este prezentă doar la nivel de portofoliu, ci este o constantă a activității noastre și a modului în care procesele și modul de lucru sunt revizuite. Implicarea și motivația angajaților noștri sunt măsurate periodic atât prin instrumente formale, dar și prin canale informale și în permanență aducem îmbunătățiri în zona de comunicare, optimizare a modului de lucru sau wellbeing pentru angajați.
Doi ani de pandemie…Ce s-a pierdut, ce s-a acumulat, la nivel profesional și personal?
Cred că nu s-a pierdut nimic din ce era pozitiv înainte, ci că am reușit să ne consolidăm valorile și să ne maturizăm, să ne adaptăm, atât profesional cât și în plan personal. Acum, probabil cei mai mulți dintre noi apreciază altfel aspecte importante ale vieții: munca de acasă, o plimbare în parc, momentele petrecute cu familia sau prietenii…
Da, ultimii doi ani au însemnat o resetare a normalității, în toate dimensiunile ei, profesional și personal. Privind în urmă la perioada pandemică și în egală masură la contextul internațional actual, cred că am învățat și continuăm să acumulăm în fiecare zi aptitudini care ne ajută să ne adaptăm, să gândim constructiv atât pe termen scurt cât și pe termen lung: companiile nu se mai lasă influențate de piață și evenimente, ci se străduie să ia decizii clare și argumentate, nu se mai bazează doar pe calitatea produselor și prezența la raft, ci iau în considerare mai mult preferințele consumatorilor atât în materie de canale de cumpărare cât și de beneficii țintite pentru aceștia.
Nu a fost și nu este ușor, dar acumularea în aceste condiții este mai importantă ca pierderea. Depinde de fiecare să transforme provocarea într-o oportunitate – de învățare, de a face bine, de dezvoltare personală și a echipei sau de creștere a afacerii.
Care este „secretul” de leadership?
Compasiune și toleranţă în modul în care echipa de management relaţionează cu toţi colegii și abordează toate situaţiile zilnice, viziune în ceea ce ne dorim de la viitor și identificarea împreună a pașilor necesari pentru toţi colegii mei, indiferent de rolul lor în cadrul organizaţiei, în așa fel încât fiecare să își aducă contribuţia. Subliniez importanţa acestui împreună: avem nevoie să aparţinem, să fim parte dintr-o echipă care trece împreună și prin bucurii și prin provocări. Avem nevoie să credem într-un viitor sustenabil, să credem că vom reuși în ceea ce ne-am propus ca organizaţie: să facem toate eforturile pentru pacienţii noștri și pentru cei apropiaţi lor în identificarea și asigurarea de produse și soluţii pentru sănătate care să le ofere o calitate ridicată a vieţii.
Sunt vremuri excepţionale și doar exemplul personal, onestitatea și comunicarea coerentă îi poate ajuta pe colegii mei să meargă mai departe și să găsească semnificaţie în volatitatea care ne înconjoară.
Există provocări ale viitorului despre care acum doar auzim. Ce ar trebui întreprins pentru a rămâne pe val?
Agilitatea și puterea de adaptare, atât ca organizaţie cât și ca indivizi. După cum vedem în fiecare zi, viitorul poate fi “prezis” cu greutate. Apar pe neașteptate situaţii excepţionale care influenţează mediul în care operăm, dar și viaţa profesională și personală a fiecăruia dintre noi.
Din perspectiva organizaţională facem eforturi să anticipăm ce și cum se va schimba și ce abilitaţi și competenţe sunt necesare ca să ne putem menţine competitivitatea. Chiar în ultimii doi ani schimbarile din jur ne-au făcut să luăm decizia de a aduce roluri noi în organizaţie, care nu au mai existat înainte, dar și să identificăm abilităţi pe care trebuie să le dezvoltăm în așa fel încât să ne adaptăm cerinţelor în continuă schimbare din piaţă.
Cât de mult contează, în acest moment, capitalul uman pentru Angelini Pharma România?
Capitalul uman a fost întotdeauna important pentru noi, dar în aceste zile vedem mai clar ca oricând cât de mult contează ca, în momente și perioade dificile, să fii înconjurat de colegi cu atitudine pozitivă, rezilienți, încrezători că vor reuși să își îndeplinească obiectivele și să crească compania.
Trebuie să existe o aliniere între individ şi organizaţia din care face parte, atât la nivelul valorilor cât și al aşteptărilor reciproce. Pentru Angelini angajații reprezintă calea de a inova, de a se reinventa strategic, de a livra promisiunile făcute pacienților. Avem colegi dedicați, care cred în produsele pe care le promovează și în țelurile companiei, iar noi, ca organizație, trebuie să le păstrăm loialitatea și motivarea investind în ei și apreciindu-i.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 277
Pentru abonare, click aici