Ia cârma procesului tău de onboarding
La început de drum ești întotdeauna entuziasmat și ai așteptări pe măsura visului tău. Ai investit atâtea resurse în căutarea jobului perfect și l-ai găsit, în sfârșit! Cultura companiei ți se potrivește, interviurile au mers perfect, ai negociat inteligent și iată-te îmbarcat.
Dar trec câteva săptămâni și parcă nu mai ești așa sigur pe tine. Îți dai seama că sunt lucruri pe care încă nu le știi despre organizația căreia i te-ai alăturat, că există așteptări de la rolul tău pe care nu le cunoști încă, nu știi cu cine să stai de vorbă pentru a-ți clarifica diverse aspecte cu care te confrunți în munca ta. Dacă nu ești atent, poți ajunge să te îndoiești de tine și abilitățile tale și să te întrebi serios dacă ai ales bine.
Dar dacă problema nu este ce alegeri faci, ci ce faci cu alegerile tale?
Ce crezi că s-ar întâmpla dacă ai face următoarele:
Cultivă relația cu colegii tăi în ambele direcții ierarhice, dar și lateral
Ca nou angajat, rețeaua ta de cunoștințe din interiorul organizației căreia tocmai i te-ai alăturat va fi redusă. În mod obișnuit, noii angajați încep prin a se concentra în mod special pe relația cu șeful lor direct și pe cea cu echipa pe care o conduc, dar și alți colegi din cadrul organizației pot avea un rol esențial în cariera sa. Relațiile laterale sunt diferite, de la un domeniu de activitate la altul. Dacă ai grijă să cultivi relații nu numai ierarhic, ci și lateral, vei avea o viziune mult mai cuprinzătoare asupra priorităților organizației.
Încearcă încă de la început să-ți dai seama care sunt persoanele cu influență pentru rolul pe care îl îndeplinești și caută să le cunoști și să stați de vorba față în față. Le poți întreba despre tipul de parteneriat pe care îl puteți avea, ce merge și ce poate fi îmbunătățit, cum puteți fi mai eficienți, cum se poate colabora mai bine, care sunt politice ghidatoare în munca ta, cu cine este important să stai de vorbă.
Înțelege-ți rolul și cum vei fi evaluat
Bine ar fi să nu faci presupuneri și să nu crezi că știi totul despre postul tău, despre obiectivele pe care le ai de îndeplinit și despre cum e cel mai bine să comunici cu noua ta echipă și noua conducere.
Vezi ce victorii poți obține la început
Ca nou angajat, caută să livrezi câteva victorii rapide. Scopul nu este să devii erou rezolvând cea mai mare problemă posibilă, ci să alegi un succes de început care să-ți motiveze echipa, care poate fi realizat repede și care livrează rezultate operaționale și financiare.
Construiește încredere între tine și echipa ta
Mulți angajați pot fi neliniștiți de faptul că trebuie să raporteze unui manager nou. Ar putea ezita să-ți acorde toată încrederea, până ajung să te cunoască și să-ți înțeleagă intnțiile. Așa că prezintă-ți viziunea și obiectivele clar și cu entuziasm și invită-i să-ți comunice cunoștințele și perspectiva lor. Discutați și despre provocările prosibile. Comunicarea deschisă va pune bazele unei colaborări bazate pe încredere și respect.
Cu un pic de planificare și chibzuință, poți lua ușor cârma procesului tău de onboarding pentru a accelera curba ta de învățare și pentru a construi cu colegii și colaboratorii tăi relații de lungă durată care să-ți deschidă drumul către multe realizări viitoare.
Optimismul este o alegere intelectuală și este fundația curajului.