Iulia-Daniela Postolea: “Pentru a rămâne relevanți, trebuie să învățăm continuu, să ne adaptăm și să facem lucruri noi care creează valoare”
Cu o carieră de 15 ani în „domeniul cifrelor”, așa cum îi place să spună, Iulia-Daniela Postolea – CFO Siemens România, s-a alăturat companiei încă din anul 2006. Își amintește cu plăcere de perioada de început ca working student, cu timpul ocupând mai multe funcții în calitate de manager. A coordonat proiecte și echipe care au contribuit la formarea omului de astăzi.
Pentru Iulia, anul 2020 a fost un an al schimbărilor – personale, de mentalitate, de paradigmă. Ceea ce părea „normal” – așa cum era el definit în nota subiectivă a fiecaruiă, sau poate chiar „necesar” la un moment dat, s-a demonstrat a fi fie ineficient sau, pe alocuri, lipsit de necesitate. Aceste transformări au adresat atât planul personal și profesional, cât și cele mai profunde valori ale ființei umane, punând la îndoială fiecare decizie sau acțiune.
Din activitatea sa profesională, a învățat că singura constantă este schimbarea, iar anul 2020 nu a venit decât să confirme această ipoteză pe care a observat-o de-a lungul anilor. Ne spune că principala lecție cu care anul trecut a venit, prin contextul global creat, este puterea de adaptare: „Adaptare la un nou mod de lucru, îmbinarea contextului personal cu cel profesional, echilibrul atunci când vine vorba de viața personală vs. cerințele venite din contextul de muncă”. Transformările fac parte din ADN-ul Siemens, care și-a propus încă de la începuturie sale, să contribuie la crearea viitorului pentru următoarele generații. Compania a valorificat tehnologia pentru a se reinventa constant și pentru a veni în sprijinul societății, prin intermediul soluțiilor și serviciilor sale. În ciuda tuturor provocărilor create de criza sanitară, Siemens a combinat lumea reală cu cea digitală pentru a dezvolta soluții atât pentru clienții și partenerii săi, cât și pentru societate în ansamblu, ne spune Iulia.
Nici în activitatea zilnică, provocările nu au încetat să apară, însă au venit cu o serie de învățăminte și chiar, într-o anumită măsură, cu îmbunătățiri: “Comunicarea a devenit un element esențial în cadrul echipei, iar din perspectiva mea de facilitator, setarea unui cadru în care să putem adresa deschis preocupările ridicate de incertitudinea pandemiei a jucat un rol cheie.”
Privind retrospectiv, Iulia ne spune că elementul motivațional principal de anul trecut a fost preluarea unei responsabilități suplimentare în cadrul companiei, într-un context neprevăzut, care a ținut-o activă și concentrată pe o setare corectă a priorităților – ale companiei, ale echipelor din care face parte, dar și cele care privesc viața personală. “La nivel de companie, sănătatea și siguranța angajaților noștri reprezintă întotdeauna cea mai mare prioritate. Și în această perioadă, deciziile s-au bazat pe o înțelegere clară a nevoilor colegilor, clienților și partenerilor noștri. Dincolo de companie, considerăm, de asemenea, că este de datoria noastră să acționăm în mod responsabil și să contribuim la protejarea societății.” Așadar, prin acțiunile desfășurate în cadrul companiei, de-a lungul întregii perioade de criză, managementul Siemens a reușit să mențină stabilitatea în cadrul echipelor în acest mediu volatil.
Cea mai importantă abilitate, la care perioada aceasta a contribuit semnificativ, este reziliența. Sentimentul de vulnerabilitate resimțit, pe parcursul anului trecut, a generat multora îngrijorare și preocupare cu privire la viitor. “Calitatea de a deveni puternic și de a folosi extensiv beneficiile generate inevitabil de improbabilitatea și de imprevizibilitatea mediului s-a dovedit a fi dezirabilă și chiar necesară în această perioadă.”
Iulia ne-a transmis că anul 2021 vine cu o mare încărcătură în privința expectativelor de a ne întoarce la ce ceea ce denumeam „normal”. Consideră că anul curent va reprezenta încă un pas intermediar în acceptarea schimbărilor definitive la care trebuie să ne adaptăm atât comportamental, cât și din punct de vedere al conceptualizării. Mai important ca niciodată, va rămâne necesitatea de dezvoltare continuă – fie că sunt subiecte legate de sfera profesională ori că sunt teme legate de dezvoltarea personală, fie că sunt trenduri la care companiile aderă pentru a-și păstra elementul de competitivitate. “Pentru a rămâne relevanți, trebuie să învățăm continuu, să ne adaptăm și să facem lucruri noi care creează valoare atât pentru noi, cât și pentru clienții și partenerii noștri.”
Ca o nota generală, Iulia – CFO Siemens România, a accentuat necesitatea de a accepta schimbarea ca o componentă prezentă în toate aspectele vieții noastre și importanța dezvoltării unor calități care să ne sprijine în această direcție – adaptarea, echilibrul, reziliența, flexibilitatea – ca parte din modul curent de a gândi și de a acționa.
#choosetochallenge