Jean-Baptiste Dernoncourt ştie care sunt talentele în companie
Care sunt particularitãţile pieţei de retail din România? Cum le caracterizaţi?
Piaţa de retail din România este foarte interesantă. Este o piaţă plină de contraste. Pe de o parte putem
vorbi despre o piaţă cu o concurenţă puternică în oraşele mari şi în urbanul mare şi mijlociu în general, iar pe de altă parte de o piaţă cu un comerţ modern incipient în urbanul mic sau rural. Totuşi potenţialul rămâne ridicat existând premise pentru creşterea semnificativă a puterii de cumpărare.
Este o piaţă în care încă este loc de expansiune pe toate formatele şi această expansiune este încă foarte dinamică.
Care este strategia de dezvoltare a Grupului Carrefour pentru România ?
În România, Carrefour va continua strategia multiformat dezvoltată în ultimii ani.
Investiţia în formarea şi dezvoltarea colaboratorilor este foarte importantă. Care este ponderea produselor româneşti comercializate de Carrefour România? Care este ponderea furnizorilor români în relaţiile comerciale ale Carrefour România?
Cele mai multe dintre produsele comercializate în magazinele noastre, mai ales pe segmentul de produse alimentare, sunt româneşti. Ponderile diferă de la o categorie la alta. De exemplu, în categoria lactatelor sau a ouălor ponderea se apropie mult de 100%, fructele şi legumele în sezon sunt româneşti în proporţie de 75- 80%. Încă de la început una din axele noastre strategice a fost favorizarea producătorilor români.
Care sunt programele de training şi de dezvoltare a echipelor pe care le coordonaţi? Cât investiţi anual în trainingul şi dezvoltarea profesionalã a oamenilor, pentru a obţine rezultatele financiare prognozate?
Investiţia în formarea şi dezvoltarea colaboratorilor noştri este foarte importantă pentru noi, deoarece doar prin creşterea lor, vom reuşi să creştem şi noi! Programele pe care le derulăm sunt diverse şi adaptate, în funcţie de nevoile de dezvoltare pe care le are fiecare populaţie în parte. De exemplu, în cazul colaboratorilor noştri din magazine, investim în creşterea lor ca profesionişti prin cursuri de meserii sau de relaţionare cu clientul. În cazul managerilor, ne dorim ca aceştia să devină şefi mai buni pentru echipele lor, să comunice mai bine, să îşi gestioneze timpul mai bine sau pur şi simplu, să fie mai buni de la zi la zi, ca oameni. În funcţie de nivelul de complexitate şi responsabilitate al rolului pe care îl are fiecare angajat, programele de dezvoltare pot fi extrem de specifice – de dezvoltare a liderilor, programe de gestionare a unor schimbări la nivel de organizaţie, simulări de business specifice retail-ului şi multe altele.
Oamenii sunt perfect capabili să gestioneaze situaţii, să găsească soluţii, să fie creativi şi ingenioşi
Care sunt valorile pe care le promovaţi în companie şi pe care oamenii le apreciazã?
Una din convingerile mele este că oamenii, indiferent de poziţia în care lucrează, sunt perfect capabili să gestioneaze situaţii, să găsească soluţii, să fie creativi şi ingenioşi. Spun asta pornind de la realitatea că fiecare dintre noi suntem responsabili în viaţa noastră privată, atât pentru noi cât şi pentru familia noastră, că suntem capabili să decidem şi să ne asumăm deciziile pentru noi şi pentru copiii noştri, că încercăm să găsim soluţiile potrivite la provocările zilnice.
Dacă în viaţa privată putem face toate aceste lucruri şi ne putem asuma toate aceste responsabilităţi, de ce nu am putea să facem la fel la serviciu? De aceea vrem să creăm premisele manifestării responsabilităţii, creativităţii, iniţiativei la toate nivelurile şi pentru toate poziţiile. Pentru aceasta favorizăm comunicarea, schimbul de idei, formarea internă şi autoformarea prin acces la platforme de învăţare, favorizăm implementarea ideilor interesante chiar de către cei care le-au propus oferindu-le posibilitatea să piloteze echipe de proiect, să experimenteze tot procesul de transformare a unei idei în ceva concret.
Strategia noastră se bazează pe siguranţa, independenţa şi iniţiativa angajaţilor noştri. Obiectivele noastre de dezvoltare ţin de o echipă unită care să-şi înţeleagă viitorul în companie, deoarece curajul şi inovaţia nu pot exista fără încredere.
Citeşte care sunt compensaţiile şi beneficiile pe care le au angajaţii Carrefour România pe hrmanageronline.ro