Lecţie de inteligenţă emoţională predată de un cunoscut CEO. Ce email le-a trimis angajaţilor
Zilele trecute, oficialii guvernamentali de la Londra au anunțat că nu vor reînnoi licența lui Uber de a opera în oraș. La puțin timp după aceea, Uber și-a anunțat intenția de a contesta decizia.
Directorul executiv al Uber a răspuns la știri cu un e-mail remarcabil angajaților. Puteți găsi întregul mesaj al lui Khosrowshahi la sfârșitul acestui articol, dar următorul pasaj a ieșit în evidență:
În timp ce impulsul ar putea fi să spunem că acest lucru este nedrept, una dintre lecțiile pe care le-am învățat de-a lungul timpului este că schimbarea provine de la auto-reflecție. Deci merită să examinăm cum am ajuns aici. Adevărul este că există un cost ridicat pentru o reputație proastă. Indiferent dacă am făcut tot ce se spune despre noi la Londra astăzi (și pentru a fi clar, nu cred că am făcut-o), contează cu adevărat ce cred oamenii despre noi, mai ales într-o afacere globală ca a noastră, o parte a lumii poate avea consecințe serioase în altul.
În doar câteva propoziții scurte, noul lider al lui Uber redă câteva lecții majore despre inteligența emoțională.
Ce este inteligența emoțională?
Inteligența emoțională este abilitatea de a identifica emoțiile (atât în tine cât și în ceilalți), să recunoști efectele puternice ale acestor emoții și să folosești acele informații pentru a informa și a conduce comportamentul. În esență, este capacitatea de a face emoțiile să lucreze pentru dumneavoastră în loc să se împotrivească.
Noul CEO de la Uber urmărește să scoată în evidență abilitatea de a învăța din alte perspective. Un lider mai puțin calificat poate vedea decizia autorității de transport din Londra ca fiind nedreaptă, insultătoare, poate chiar un atac direct asupra inovației în sine.
Dar, în timp ce Khosrowshahi și-a exprimat dezacordul puternic asupra deciziei autorităților, el și-a demonstrat capacitatea de a vedea imaginea de ansamblu – trecut, prezent și viitor. El se opune tentației de a se concentra pe bine sau rău. Mai degrabă, Khosrowshahi îi ajută pe oameni să înțeleagă cum diferă percepțiile și motivele care stau în spatele lor. El realizează că și feedback-ul negativ este un dar pentru că poate expune spoturi oarbe și poate duce la imbunătățirile necesare.
Cel mai important, noul CEO a presupus că pentru a reuși, Uber trebuie să-și schimbe motto-ul de facto de a "disrupt first, ask questions later" ("fă o schimbare întâi, apoi pune întrebări"). Mai mult decât să urmeze regulile, Uber trebuie să meargă cu un pas înainte: în esență, trebuie să convingă autoritățile de reglementare că este dispus să joace frumos cu ceilalți.
Bineînțeles, acesta este motivul pentru care Khosrowshahi este aici în primul rând.
După o serie de greșeli și scandaluri, Uber a fost în topul știrilor de câteva luni din mai multe motive. Consiliul de administrație al companiei a decis că fostul șef Travis Kalanick nu mai era cel potrivit pentru această slujbă. Pentru a aduce un sentiment de maturitate și înțelepciune lui Uber, consiliul a votat în unanimitate în favoarea lui Khosrowshahi, care a fost director executiv al societății de călătorii Expedia, pentru a-l înlocui pe Kalanick.
Și de la început, noul lider al lui Uber a precizat că au apărut ajustări majore.
"Aceasta companie trebuie să se schimbe", a spus Khosrowshahi la prima sa întâlnire cu firma. "Ce ne-a adus aici nu este ceea ce ne va duce la nivelul următor."
Se pare că Dara Khosrowshahi face față acestei promisiuni.
Iată e-mailul complet al lui Dara Khosrowshahi către angajații companiei Uber, după cum a fost raportat prima dată de Eric Newcomer de la Bloomberg:
Mulțumesc lui Pierre și tuturor celor care lucrează la această problemă.
La fel ca voi toți, sunt foarte dezamăgit de decizia primarului din Londra și a Transportului pentru Londra. Ar putea avea consecințe negative profunde pentru cei 40.000 de șoferi care depind de Uber ca loc de muncă și cei 3.5 milioane de londonezi care se bazează pe Uber pentru a se deplasa.
Este deosebit de descurajator faptul că acest lucru se întâmplă în Marea Britanie, unde echipa a făcut demersuri și a încheiat parteneriate cu grupurile locale pentru a mări numărul de vehicule accesibile pentru scaune cu rotile și vehicule electrice pe șosea.
În timp ce impulsul ar putea fi să spunem că acest lucru este nedrept, una dintre lecțiile pe care le-am învățat de-a lungul timpului este că schimbarea provine de la auto-reflecție. Deci merită să examinăm drumul parcurs care ne-a făcut să ajungem unde suntem azi. Adevărul este că există un cost ridicat pentru o reputație proastă. Indiferent dacă am făcut tot ce se spune despre noi la Londra astăzi (și pentru a fi clar, nu cred că am făcut-o), contează cu adevărat ce cred oamenii despre noi, mai ales într-o afacere globală ca a noastră, în care într-o parte a lumii poate avea consecințe serioase.
Mergând înainte, este esențial să acționăm cu integritate în tot ceea ce facem și să învățăm cum să fim un partener mai bun pentru fiecare oraș în care lucrăm. Asta nu înseamnă abandonarea principiilor noastre – vom contesta cu fermitate decizia TfL – obținem încredere prin acțiunile și comportamentul nostru. În acest mod, vom arăta că Uber nu este doar un produs foarte bun, ci o companie cu adevărat mare, care contribuie în mod semnificativ la dezvoltarea societății, dincolo de afacerile sale și de linia de jos.
Vă mulțumim pentru tot ceea ce faceți pentru a face din Uber cea mai bună companie de profil, și în special pentru colegii noștri din Londra și din Marea Britanie.
–Dara
Sursa: https://www.inc.com/justin-bariso/ubers-new-ceo-just-sent-an-amazing-email-to-employees-taught-a-major-lesson-in-emotional-intelligence.html?cid=sf01002&sr_share=facebook