10 trăsături ale unui şef bun – studiu Google
Ei bine, cei de la Google au petrecut un deceniu studiind răspunsurile la aceste întrebări date de angajaţi, în cadrul unei cercetări cunoscute sub numele de Project Oxygen.
La început, cei ce au coordonat studiul au identificat câteva trăsături care se regăsau la cei mai buni manageri, dar, cu timpul, unele dintre ele s-au schimbat (numărul 3 şi numărul 6) şi au apărut altele noi (9 şi 10).
Drept urmare, s-au modificat în concordanţă şi politicile companiei, astfel încât angajaţii să se simtă mai apreciaţi la locul de muncă şi performanţele lor să fie la un nivel superior.
Iată cele mai importante 10 trăsături ale unui şef bun, aşa cum reiese din cercetarea realizată de Google:
1. Este un bun coach, pentru că vede în probleme o nouă şansă ca angajaţii să înveţe o lecţie. Oferă ghidaj şi feedback la locul şi momentul potrivit, astfel că echipa sa are parte de numeroase oportunităţi de dezvoltare.
2. Mobilizează membrii echipei şi nu face micromanagement: Un bun lider le oferă angajaţilor destulă libertate pentru a explora idei noi, să facă experimente, să se dezvolte şi să îţi adapteze sarcinile la stilul propriu de lucru. În plus, le pune la dispoziţie unelte necesare pentru a-şi face treaba bine, dar le oferă şi flexibilitate.
3. Creează un mediu de lucru atotcuprinzător, în sensul în care nu neglijează pe nimeni şi se preocupă de bunăstarea fiecărui membru al echipei. Cu alte cuvinte, oferă un spaţiu de siguranţă psihologică.
4. Este productiv şi orientat spre obţinerea de rezultate: Managerii buni îi ajută pe cei din jur să lucreze mai bine. Sunt atenţi la oamenii lor şi ştiu ce îi motivează, astfel încât fiecare să îşi atingă adevăratul potenţial.
5. Comunică foarte bine – ascultă şi împărtăşeşte cunoştinţe şi furnizează informaţii: Îşi face timp să îşi înţeleagă oamenii, oferă feedback constructiv şi sunt transparenţi când vine vorba de luarea unor decizii care îi afectează si pe alţii. În plus, îi pune la curent cu tot ce au nevoie să ştie.
6. Îşi sprijină oamenii în ceea ce priveşte dezvoltarea carierei: Discută cu angajaţii şi îi consiliează, pentru ca să îşi dea seama care e cel mai bun traseu profesional pentru ei.
7. Are o strategie/viziune clară pentru echipă: Managerii buni ştiu care e direcţia în care trebuie să se îndrepte şi îi fac pe ceilalţi să îl urmeze. Cu alte cuvinte, au un scop comun. Iar acest lucru e realizat prin transparenţă şi comunicare.
8. Are abilităţile tehnice pentru a-şi ajuta echipa la nevoie.
9. Colaborează cu mai multe (sau toate) departamente din companie: Mentalitatea "noi contra lor" nu există la un manager bun. Din contră, este adeptul colaborării cu toţi cei din companie, căci văd imaginea de ansamblu.
10. Ia decizii inspirate: Şefii buni îşi asumă deciziile pe care le iau, înţeleg toate motivele din spate şi preiau frăiele atunci când e cazul. Apoi, ei fac ceea ce spun.
——–
*Sursa: Inc.com