8 lucruri pe care antreprenorii de succes nu le fac
Nu exista un model al antreprenorului perfect, iar diferentierea nu se face la nivel de atribute, ci la nivel de actiuni intreprinse. Conform unui articol publicat pe site-ul Entrepreneur.com, exista anumite tipare de gandire pe care multi antreprenori de succes le au in comun. Printre acestea, iata cateva dintre lucrurile pe care marii antreprenori nu le fac:
1. Nu se gandesc la viata din afara muncii
In primul rand, cei mai multi dintre marii antreprenori nu se gandesc la echilibrul dintre viata si munca. Sunt „workaholics”, ceea ce inseamna ca pentru ei, prioritatea numarul unu este munca. Fac ceea ce le place si sunt dispusi sa-si aloce cat mai mult timp in sensul acesta. Nu sunt oameni care de abia asteapta sa vina weekendul pentru a se putea relaxa, ci traiesc pentru a face ceea fac.
2. Nu incearca sa para ceea ce nu sunt
Desi este o strategie de succes pentru personalitati precum Richard Branson, personal branding-ul reprezinta o sabie cu doua taisuri. Fara ca macar sa realizeze, foarte multi oameni ajung sa para ceea ce nu sunt de fapt, aspect ce inevitabil dauneaza si business-ului propriu. Antreprenorii de succes isi dau seama ca nu pot schimba ceea ce sunt si nu se mai streseaza cu acest aspect. In plus, acestia nu se gandesc la persoana lor atat de mult, ci la ideile lor si la cum sa le transforme in produse si servicii iesite din comun.
3. Nu au ca principal scop obtinerea banilor
Contrar a ceea ce cred multi, scopul principal al celor mai de succes antreprenori nu este sa faca cat mai multi bani. Ei fac ceea ce fac pentru ca sunt pasionati si dedicati muncii lor, iar banii vin ca un rezultat natural al acesteia. Steve Jobs, de exemplu, nu avea ca obiectiv atingerea unui profit tinta, ci crearea unei tehnologii revolutionare.
4. Nu au indoieli
Marii oameni de afaceri nu incearca marea cu degetul, ci se arunca cu capul inainte fara sa ia in considerare stancile ce se ascund in apa. Ei nu au mai multe proiecte in care se implica doar cu jumatate de masura, de dragul testarii terenului, ci atunci cand descopera ceva ce ii pasioneaza, se dedica complet. De asemenea, atunci cand apare o oportunitate, acestia nu o sa se gandesca pentru a doua oara, ci o sa profite de sansa.
5. Nu cedeaza in fata fricii
Antreprenorii nu cedeaza in fata fricii de insucces. Bineinteles ca nu sunt lipsiti de frica, insa nu o lasa sa stea in calea riscurilor pe care si le asuma. Ei nu se streseaza cu gandurile sau vocile care anunta toate obstacolele ce pot sa apara in calea afacerii lor, ci incearca sa abordeze orice problema intr-un mod constructiv. Singurele voci de care ei asculta sunt vocea ratiunii si a instinctului.
6. Nu au viziuni grandioase
In vreme ce unii dintre ei au senzatia ca sunt predestinati unui viitor stralucit, marea majoritatea a antreprenorilor nu-si incarca asteptarile cu deziluzii. Acestea nu fac altceva decat sa adauge presiune si sa inhibe creativitatea. Nu este nimic nociv in a avea vise, insa ele trebuie sa plece de la o baza reala. Mark Zuckerberg nu s-a gandit sa isi faca o companie care sa valoreze miliarde de dolari, ci doar a vrut sa isi dea cu parerea referitor la cum arata colegii sai din facultate.
7. Nu au mentori virtuali
In zilele noastre toata lumea urmareste diversi bloggeri si tweeteri. Nu e nimic rau in asta, insa pentru a realiza lucruri marete, este nevoie de mentori in viata reala. Andy Grove, fostul director la Intel l-a mentorat pe Steve Jobs. Mai departe, acesta i-a sfatuit pe Larry Page si Sergey Brin, fondatorii Google. In spatele fiecarui mare antreprenor se afla si un mare mentor.
8. Nu se autointituleaza antreprenori
Cel mai important, adevaratii antreprenori nu se eticheteaza ca fiind antreprenori. Nu se iau dupa statu-quo, ci il dicteaza, creeandu-si propria cale si fiind stapani pe propriul lor destin. Asta e ceea ce ii motiveaza si de aceea au succes.