Adaptarea este raspunsul
Furnizorii de training se vad nevoiti sa ia in considerare vremurile mai putin insorite prin care trecem, arata expertii de la Eagle’s Flight, companie canadiana cu peste 20 de ani de activitate in domeniul trainingului experiential, care este prezenta in Romania prin grupul Trend Consult. Ei spun ca a devenit foarte greu sa livrezi programe predefinite. In schimb, importanta procesului de diagnoza – prin care sunt identificate rezultatele pe care doreste sa le obtina compania-client – a crescut foarte mult, intrucat in functie de acesta sunt create apoi cursurile customizate.
"Programele de training experiential ajuta companiile si angajatii sa inteleaga legatura dintre anumite comportamente si rezultatele obtinute ca urmare a acestora. In cadrul procesului de diagnoza desfasurat cu fiecare client in parte, sunt descoperite si identificate rezultatele pe care acesta le urmareste, iar apoi este ales si personalizat un program care sa incurajeze comportamentele ce pot duce la producerea acelor rezultate", explica Dave Riveness, Director of Global Facilitations al Eagle’s Flight.
El spune ca efectele crizei asupra trainingurilor de business bazate pe invatare activa sunt vizibile, dar totusi limitate, reactiile clientilor variind in functie de perspectivele pe care acestia le au in privinta importantei trainingului. Unii dintre ei, cautand frenetic arii in care sa poata reduce cheltuielile si taia bugetele, au vazut bugetul de training drept o tinta usoara si au amanat sau chiar anulat programe care erau deja stabilite.
Dar se pare ca exista si clienti care cred ca intr-o perioada de incordare financiara este decisiv sa isi organizeze toate resursele, inclusiv angajatii, intr-un mod care sa duca la maximizarea beneficiilor de care se bucura organizatia. Potrivit lui Dave Riveness, clientii Eagle’s Flight cu o astfel de abordare fie si-au crescut bugetele pentru traininguri, fie le-au cerut expertilor firmei sa customizeze programele de training in asa fel incat sa ii ajute in perioada de criza.
Schimbari de substrat
In ultima perioada trainingurile experientiale nu au suferit schimbari majore, ci unele mai degraba de substrat. In esenta, programele mizeaza in continuare pe examinarea acelor comportamente care pot produce in organizatii rezultatele propuse. "De exemplu, beneficiile planificarii din timp si crearii unor canale de comunicare reale si eficiente intr-o organizatie sunt intotdeauna strans legate de cresterea rezultatelor companiei, indiferent daca perioada prin care trece aceasta este una de presiune financiara sau nu", crede Riveness. "Cu siguranta insa, aplicarea unora dintre ideile-cheie din cadrul programelor s-a schimbat datorita circumstantelor economice actuale si incorporeaza discutii special alocate acestui aspect", explica directorul facilitatorilor Eagle’s Flight la nivel global.
Acesta sustine ca exista mai multe comportamente si atitudini care conduc la rezultate crescute in vremurile de scadere economica, precum o foarte buna planificare in avans a activitatilor organizatiei. De asemenea, esentiala este dezvoltarea abilitatii de a gestiona cat mai bine felul in care compania este perceputa de clienti.
Ceea ce incearca trainingurile bazate pe invatare experientiala este sa ii faca pe cursanti constienti de comportamentele adoptate de ei pana la un moment dat si sa ii ajute sa gaseasca alternative la acestea. Expertii in domeniu sustin ca invatarea activa reprezinta o unealta puternica in schimbarea comportamentului participantilor deoarece adultii sunt de regula rezistenti la schimbare, astfel ca ei invata cel mai usor din propria experienta.
Cat priveste dezvoltarea abilitatilor de leadership ale conducatorilor prin invatarea experientiala, aceasta depinde de felul cum fiecare dintre ei abordeaza leadershipul. Conceptul trebuie impartit intr-o serie de comportamente care, aplicate, sa poata produce acele efecte pe care fiecare le atribuie leadershipului. "Daca am combina puterea de auto-examinare dobandita prin intermediul invatarii experientiale cu alegerea unui program care urmareste anumite conduite pe care vrem sa le potentam, sunt mari sanse sa avem o experienta revelatoare care sa ne furnizeze concluzii si aptitudini bune de aplicat imediat in rolurile de leadership in care suntem implicati", spune Dave Riveness.
Extindere in Est
Eagle’s Flight este una dintre cele patru divizii de training ale grupului Trend Consult, care detine astfel licenta programelor derulate de firma canadiana. In ianuarie anul acesta, Trend Consult a deschis o reprezentanta Eagle`s Flight si in Viena, care are in componenta cinci specialisti austrieci. Investitia firmei romanesti in acest proiect a fost de circa 300.000 de euro.
Cu ocazia deschiderii filialei din capitala Austriei, compania a organizat si o sesiune demonstrativa de training experiential, dedicata managerilor de resurse umane locali. Lansarea programelor Eagle’s Flight in Viena face parte din strategia Trend Consult de extindere pe piata austriaca de training si de a deveni un partener regional pentru companiile cu prezenta in Europa Centrala si de Est care doresc sa deruleze campanii de pregatire a personalului in tarile in care activeaza.