Adaptaţi-vă la contextul obiectiv al pieţei! Sugestii pentru creşterea atractivităţii companiei
Trebuie subliniat faptul că potenţialii candidaţi nu sunt motivaţi în mod automat să lucreze pentru compania dumneavoastră în momentul în care văd un anunţ de anagajare. Procesul de recrutare este practic un business în care atât angajatorul cât şi viitorul angajat trebuie să îşi promoveze produsul. O primă etapă în promovarea companiei şi creşterea atractivităţii acesteia este cunoaşterea şi stabilirea aspectelor care o definesc.
Câteva sfaturi pentru creşterea atractivităţii companiilor:
1. Adaptaţi-vă la contextul obiectiv al pieţei
Personalul care se ocupă cu derularea proceselor de recrutare trebuie să înţeleagă care sunt implicaţiile şi consecinţele nemodificarii modului de lucru şi neadaptarea acestuia la condiţiile existente. Abordarea trebuie adaptată la candidat, trebuie privită din perspectiva acestuia. Spre exemplu, în cazul în care vizăm un potenţial angajat de top, metodele de abordare nu trebuie să între în categoria mediocru.
2. Asiguraţi-va că procesul de retenţie al actualilor angajaţi funcţionează la nivel optim
Căutaţi modalităţi de creştere a nivelului de satisfacţie al celor care lucrează în prezent pentru compania dumneavoastră. S-a constatat de exemplu la tineri o modificare a conceptului de loialitate faţă de angajator în comparaţie cu celelalte generaţii. Tinerii tind să fie loiali oamenilor cu care lucrează, nu neapărat companiei. Acest aspect poate constitui o bază pentru construirea unei politici de retenţie a personalului tânăr.
3. Identificaţi piaţa ţintă
Construiţi profilul angajatului ideal apoi vedeţi ce se poate face pentru a atrage acele persoane. Întrebaţi proprii angajaţi ce anume le place la compania în care lucrează, ce anume îi motivează din ceea ce li se oferă şi utilizaţi aceste informaţii în comunicările cu potenţialii angajaţi şi în strategia de marketing a companiei. Practic trebuie să menţionaţi ce anume va diferenţiază de “concurenţă”. Se pot utiliza şi testimonialele, exact ca într-o relaţie de business.
4. Asiguraţi-vă că posturile vacante sunt vizibile online pe site-uri şi platformele de specialitate
Utilizarea reţelelor sociale şi profesionale facilitează mărirea nivelului de expunere al companiei.
5. Atitudinea în relaţia cu potenţialii candidaţi trebuie să fie de tip proactiv
6. În esenţă, strategiile de recrutare ar trebui să fie similare cu strategiile de vânzări şi marketing
Rezultatele nu pot fi imediat cuantificabile sub forma creșterii veniturilor, dar, în cele din urmă, având angajaţi competenţi, afacerea va fi cu siguranţă prosperă, cu beneficii bilaterale pe termen lung.
7. Încurajaţi sistemul de recomandări
Oferiţi angajaţilor dumneavoastră beneficii sau recompense în cazul în care vă recomandă persoane ce pot ocupa cu success anumite posturi în cadrul companiei. Stimulaţi dorinţa acestora de a promova mediul în care lucrează.
8. Construiţi relaţii cu potenţialii candidaţi
Acest lucru se recomandă a se realiza chiar înainte ca în compania dumneavoastră să apară locuri de muncă disponibile. O relaţie de calitate construită cu piaţa ţintă va convinge mai uşor candidaţii să ia în considerare compania dumneavoastră într-o etapă ulterioară în care va există o nevoie concretă de personal.
9. Creaţi un blog al companiei sau o secţiune de joburi în cadrul site-ului
Transformaţi-vă într-o sursă de informare ce poate fi utilă celor interesaţi fie de domeniu, fie de companie. Construiţi o rubrică de joburi în care se poate naviga cu uşurinţă şi care să permită candidaţilor să aplice fără să întâmpine greutăţi.
10. Structuraţi o baza de date cu persoane ce ar putea aduce la un moment dat un plus de valoare companiei: oameni cu referinţe pozitive, persoane foarte bine pregătite pe plan profesional pe care îi întâlniţi din întâmplare sau într-un alt context decât acela al susţinerii interviurilor de angajare.
11. Informaţi-vă în legătură cu cerinţele pieţei, ascultaţi pentru a afla ce anume îi motivează pe candidaţi
Pentru a atrage angajaţi de valoare, esenţială este înţelegerea atributelor care motivează şi inspiră acea persoană în decizia de a pune serviciile sale la dispoziţia unei companii.
12. Faceţi networking
Aflaţi care sunt persoanele care urmăresc activitatea companiei, cine aduce contribuţii, cine partajează conţinutul postat de către companie. Aceste persoane ar putea fi interesate şi de o eventuală oferta de job venită din partea dumneavoastră. Vă puteţi înscrie compania pe site-un tip reţele profesionale şi puteţi posta informaţii utile prin deschiderea de discuţii sau prin participarea la subiectele deja postate. Comunicarea targetată poate trezi interesul candidaţilor pasivi.
13. În cazul în care obţineţi informaţia conform căreia o companie urmează să facă concedieri masive sau se confruntă cu un colaps financiar puteţi aborda angajaţii pentru a le oferi un job mai sigur
14. Promovaţi sistemul de valori al companiei
Alinierea sistemului de valori propriu cu cel al firmei este esenţială pentru majoritatea candidaţilor.
Promovarea valorilor ajută la atragerea candidaţilor potriviţi care se vor integra ulterior cu uşurinţă şi care vor avea aşteptări care vor coincide cu ceea ce oferăangajatorul.
.
15. Faceţi cunoscute beneficiile
Putem include aici grila de salarizare, provocările noului post, posibilităţile de dezvoltare, recompensele şi beneficiile, programul flexibil de lucru, rambursarea taxelor de studii, deplasări în afara ţării pentru specializare, precum şi date privind stabilitatea companiei. Tinerii preferă companiile care promovează transparenţa în modul de lucru şi care oferă posibilităţi rapide de avansare precum şi oportunități de dezvoltare profesională.
16. Reputaţia pozitivă
Companiile care sunt vizate de către candidaţi sunt de regulă fie un brand puternic , fie au o reputaţie excelenţă în piaţă. Profesioniştii pot cere referinţe de la actualii dummneavostra angajaţi. Astfel motivarea şi grijă dumneavoastră faţă de angajaţii companiei devin esenţiale. Angajaţii pot deveni fie “ambasadori” de baza ai brandului dumneavoastră de angajator, fie pot transmite în piaţă aspect reale care nu au tentă pozitivă. Asiguraţi-va de faptul că angajaţii dumneavoastră sunt trataţi în mod corect şi cu respect, pentru că în momentul în care părăsesc compania să poată oferi referinţepozitive despre exprienta lor. Adăugăm aici şi faptul că s-a constatat la angajaţii motivaţi o creştere a productivităţii şi o scădere a gradului de absenteism.
17. Oferiţi oportunităţi de dezvoltare reale
Posibilitatea de a se dezvolta atât personal şi profesional este crucială pentru satisfacţia majorităţii candidaţilor. Ei doresc să activeze în cadrul unei companii care să susţină progresul pe plan profssional, dezvoltarea calificărilor existente şi care să ofere şanse reale de promovare/evoluţie profesională.
18. Detaliaţi aspectele legate de importanța postului care tocmai a devenit disponibil
Tinerii sunt atraşi de joburi în care să simtă că realizările lor sau rezultatul muncii lor sunt importante pentru companie. Jobul ideal ar putea fi acela în care valorile şi interesele lor se aliniază cu cele ale companiei.
19. Organizarea intershipurilor este foarte importantă atât în procesul de cunoaştere a companiei cât şi în atragerea şi dezvoltarea tinerelor talente.
20. Oferiţi un mediu de lucru plăcut.
Atmosfera de la locul de muncă este extrem de importantă, având în vedere numărul mare de ore petrecute la job.
21. Trataţi fiecare candidat ca pe un client valoros
Este nevoie de o abordare profesionistă atât în cazul în care aceştia corespund postului disponibil cât şi în cazul în care aceştia nu par a fi potriviţi. Comunicaţi, oferiţi feed-back, eventual şi sugestii pentru îmbunătăţirea modului în care s-au prezentat sau pentru dezvoltarea abilităţilor pe care le deţin.
Interacţiunea candidatului cu specialiştii în recrutare sau cu managerii influenţează imaginea pe care aceştia şi-o construiesc despre companie.
Chiar şi în cazul în care nu le oferiţi un feed-back face-to face ci utilizaţi email-ul sau alte căi de comunicare, transmiteţi mesaje personalizate, adaptate persoanei în discuţie. Lipsa de comunicare sau o comunicare defectuoasă poate avea efecte dincolo de dezamăgirea personală şi poate duce la ipoteze ce ţin de lipsa de profesionalism. Această percepţie poate afecta serios imaginea companiei. În cazul în care oferta companiei dumneavoastră este refuzată de către un candidat, încercaţi să aflaţi ce anume l-a determinat să acţioneze în acest mod. Puteţi afla ce anume ar putea fi îmbunătăţit sau adaptat la cerinţele pieţei.
22. Investiţi în campaniile de Employer Branding
Construirea unui brand de angajator este o activitate strategică, continuă şi nu doar contextuală. Aceste acţiuni simple pot ajuta la dezvoltarea brandului de angajator precum şi la promovarea unei imagini pozitive pe plan global.