Cele 7 păcate ale HR-ului
Începutul cu „păcatele” nu se datorează unei revelaţii de final de iarnă, ci unui articol întâlnit de dimineaţă în presa internaţională, unde sunt semnalate 7 păcate capitale din lumea HR-ului.
Păcatul capital nr.1: Evaluarea performanţei doar o dată pe an
Este evaluarea anuală singurul context în care vorbiţi despre performanţă? Să sperăm că nu. HR-ul se ocupă de talent management, şi atât HR-ul, cât şi managementul ar trebui să măsoare performanţa în repetate rânduri pe parcursul unui an.
Planificaţi, monitorizaţi şi evaluaţi progresul în mod regulat. Transformaţi evaluarea într-un proces – nu într-un eveniment izolat – şi saltul de productivitate s-ar putea să vă surprindă.
Păcatul capital nr.2: Vorbiţi – nu dialogaţi – cu angajaţii
Nu începeţi o şedinţă cu angajaţii spunând: „eu cred că…”. Accentuarea dezechilibrului de forţe şi a puterii – transformând interacţiunea cu angajaţii într-o stradă cu un singur sens – este o modalitate minunată de a înrăutăţi orice situaţie!
Priviţi intercaţiunea cu angajaţii ca pe un dialog cu un partener strategic…pentru că în fond fiecare contribuie la succesul final.
Păcatul capital nr.3: Surpriză!
Majoritatea oamenilor nu agreează surprizele, mai ales la locul de muncă şi mai ales când e vorba de plângeri, probleme şi sarcini suplimentare. Nu permiteţi niciodată ca o veste, fie bună, fie rea, să fie anunţată ca o mare surpriză. Preocpările managementului faţă de performanţă nu trebuie să „răsară” din senin la evaluarea anuală.
Păcatul capital nr. 4: Zvonuri, şi nu fapte
Deci am auzit că eşti cel mai neproductiv om din departament. Este adevărat? De ce v-aţi raporta la zvonuri (mai precis la bârfe) atunci când discutaţi cu un angajat? Orice, dar orice evaluare sau sesiune de assement trebuie să se bazeze pe fapte reale, nu pe informaţii second-hand…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.