Chestionarele de employee engagement: Cu o floare nu se face primăvară
Multe departamente de resurse umane au în portofoliu chestionare de “employee engagement” însă nu aş putea spune câte dintre acestea ajung şi la etapa următoare, post-chestionar: valorificarea rezultatelor. La fel ca în povestea cu training-ul, nu este suficient să ne aducem colegii în sala de clasă în ideea că peste o săptămână îşi vor upgrada de la sine competenţele. Toate acele date pe care le strângem în urma chestionarelor trebuie să îşi găsească corespondenţa în acţiuni concrete.
Cât de utile sunt de fapt aceste chestionare? Ne putem baza pe datele obţinute? Părerile sunt împărţite, dar până să ajungem la o statistică reală vă propun următorul text publicat pe hrmasia.com.
„Companiile investesc sute de milioane de dolari în realizarea sondajelor de « employee engagement », însă datele rezultate ar putea fi de fapt ilegitime. Cel puţin asta spune un nou articol publicat în « Journal for Quality and Participation » (publicat de Societatea Americană pentru Calitate – n.r).
Pe de altă parte, alţii cred că aceste sondaje sunt instrumente utile, nu infailibile, de măsurare a angajamentului în organizaţie. « În opinia mea, aceste sondajele sunt o componentă valoroasă a unui sistem general de măsurare a angajamentului, iar dacă sunt concepute corect ne pot oferi o multitudine de informaţii din partea angajaţilor », a spus Chris Curtin, CEO-ul companiei AA Insurance (specializată în asigurări auto -n.r)
Potrivit lui, utilitatea instrumentului rezidă, parţial, tocmai în „anonimat” şi în brutalitatea feedback-ului obţinut din răspunsuri. Aceste aspecte permit organizaţiei să identifice tendinţe şi situaţii care, lăsate nesupravegheate, subminează performanţa business-ului. Însă Curtin susţine şi implementarea unei cercetări calitative. « Adevărata valoare apate în urma forumurilor pe care le iniţiem face to face cu angajaţii pentru a discuta rezultatele sondajului şi inclusiv temele care apar în urma feedback-ului liber », a explicat Curtin.
În aceeaşi notă, Shona Glentworth, managing director la Implement&Associates (specializată în consultanţa de business -n.r), crede că sondajele dau cele mai bune rezultate atunci când sunt combinate cu o cercetare calitativă. « Multe sondaje …
Citiţi textul integral pe hrmanageronline.ro.