Clienții sunt cei mai buni manageri ai companiei tale
Ei vor ca tu să reușești, ca firma pe care o reprezinți să aibă success… pentru că ei sunt principalii beneficiari a ceea ce tu oferi. Tot ce vor este ca așteptările lor să nu le fie înșelate. De aceea este important să NU faci o suită de greșeli care îți vor alunga clienții.
1. NU angaja personal slab calificat
Imaginează-ți că intri într-un magazin și cauți un anumit produs. Să zicem o tigaie. Sunt o gramadă de angajați ai magazinului, dar niciunul dintre ei nu îți poate oferi detaliile de care ai nevoie. Orice client are pretenția ca oamenii de la vânzare să fie utili și să furnizeze informațiile pe care le cer, mai ales când e vorba despre produsele și serviciile firmei pentru care lucrează.
2. NU opera cu un program limitat
Cum s-ar descurca un magazin care este deschis doar până la ora 15:00? Sau un cabinet de stomatologie care funcționează doar 2 zile pe săptămână? Nu doar că aceste business-uri ar pierde clienți, ci și bani. Mai mult, în loc să primească consumatori, s-ar putea ca la ușa acestor afaceri să bată falimentul.
3. NU te prezenta neprofesional
Pentru afacerile mai restrânse, la început de drum, prima impresie contează enorm. Un potențial client nu îți poate acorda încredere dacă tu, ca reprezentat al firmei, arăți ca și cum nu ai fi făcut duș de 3 zile și ești nedormit de 4. Dacă nu arăți ca și cum ești pregătit de job, atunci clienții vor pleca ușor din firma ta.
4. NU le face viața grea parternerilor de business
Orice start-up trebuie să dea impresia măcar că are intenții serioase de business și creștere a productivității. Când te întâlnești prima dată cu un viitor investitor sau potențial client, ai grijă să nu-i strici buna impresia pe care i-ai facut-o, prezentându-te neprofesionist. Asta înseamnă de la un birou îngrijit la cărți de vizită și condiții restrictive de plată. Tot ce înseamnă efort în plus din partea clienților de a ajunge la produsele tale este un minus pentru business-ul tău.
5. NU miza exclusiv pe discount
În loc să-și apropie consumatorii, acest model de business încearcă să dea „marele tun”. O singură vânzare și apoi se îndreaptă către alte orizonturi. Este probabil cel mai nesănătos mod de a face business și una dintre metodele sigure de a-ți îndepărta clienții. Nimic special, având în vedere că modelul descris pur și simplu nu ia în calcul cel mai important lucru în ecuația unei afaceri: clientul-consumatorul.
6. NU îl face pe consumator să se simtă neimportant
Să-ți faci clienții să se simtă neimportanți este o cale sigură de a-i pierde. Orice și oricine are nevoie să se simtă important. Să creadă că vocea sa este importantă și că ce face chiar contează. Uneori este foarte ușor să îți faci clientul să se simtă neimportant chiar și atunci când nu returnezi un telefon sau nu oferi o informație. Ca să ai succes, trebuie să-ți faci consumatorii fericiți, iar asta înseamnă să știi cum să-i tratezi, să îi respecți, să nu le insulți inteligența, și nu în cele din urmă, să nu îi minți.