Coaching-ul aduce schimbarea in organizatii
Un bun exemplu pentru a intelege diferitele tipuri de coaching organizational il ofera o companie romaneasca de productie si vanzari. In prima instanta, de coaching a beneficiat echipa executiva. Acest eveniment le-a permis sa masoare efectele resimtite de companie, sa faca schimbari masurabile in munca lor, sa colaboreze mai eficient, sa ia decizii mai bune si mai rapide si sa le puna in practica pentru atingerea obiectivelor. Dupa ce au lucrat astfel in propria lor echipa, au decis ca si restul organizatiei poate profita de coaching. Astfel, o serie de alte procese de coaching au fost intreprinse.
Echipele de marketing, trade marketing, vanzari si principalii decidentii au hotarat sa-si dezvolte capacitatea de colaborare transversala. Acestia au luat parte timp de trei zile la un eveniment de coaching care i-a inclus pe liderii fiecaruia dintre departamente si 40 dintre managerii departamentelor. Au avut loc intalniri de lucru asistate de coach, care au vizat dezvoltarea unui numar de procese originale de interfata menite sa asigure o mai buna asumare si colaborare in interiorul organizatiei.
Echipa de resurse umane a beneficiat de coaching de echipa ca de un proces de imbuntatire a propriilor procese interne. Au participat mare parte din trainerii interni. Aceastia au fost pregatiti pentru a reedita procesele de coaching de echipa cu restul organizatiei, in esaloane mai mici, in ate locatii si departamente de la nivelul intregii tari.
Conducerea fabricii a utilizat coaching-ul pentru a-si dezvolta un sistem mai bun de lucru in propriul mediu operational si pentru a-si pregati dublarea productiei nationale din urmatorul an. Coaching-ul a vizat decizionarii de top, in timp ce alte procese de coaching de echipa au fost organizate si supervizate de coachi interni in echipele operationale si de vanzari de la nivelul intregii tari.
Simultan, in timp evenimentele de coaching de mai sus erau implementate in organizatie, a fost organizat un curs intern pentru a-i invata pe 30 dintre liderii de baza. Acestia au deprins competente de coaching pentru a le implementa in activitatile cotidiene din cadrul managerierii de proiecte, angajare, evaluarea rezultatelor, dezvoltarea angajatilor, training etc. Grupul a fost constituit din voluntari, dintre care 10 prooveaneau din echipa de resurse umane si training, iar restul apartineau diferitelor niveluri de management ale organizatiei. Obiectivul acestui curs de opt zile a fost dezvoltarea rapida a unei culturi de coaching interne pentru a imbunatati aptitudinile de ascultare, crearea unui spatiu pentru delegare si imputernicirea angajatilor, facilitarea generala a dezvoltarii culturii organizationale spre un stil antreprenorial mai dinamic.
Toate aceste evenimente au avut loc pe parcursul unui an de zile. Operatiunea a fost conceputa si condusa de o singura companie externa, pentru a asigura o abordare coerenta in dezvoltarea unui cadrul de referinta comun si orientarea spre rezultate masurabile.