Cum să ai o cultură organizaţională sănătoasă prin eşecuri
Există un festival, Fail Fest, în traducere, Festivalul Eşecurilor, care sărbătoreşte rolul pe care îl joacă eşecul în inovaţie. Aici se adună lider de companii din jurul statului Indiana, SUA. Pe parcursul evenimentului, 20 de lideri au luat cuvântul şi au vorbit despre momentele lor nefericite profesional, despre lecţiile pe care le-au învăţat, despre ce înseamnă eşecul pentru ei.
În business, eşecul este inevitabil. Ceea ce face diferenţa este ce paşi faci după eşec.
Pentru a transforma propriul eşec într-un succes, Chris Buyers ne împărtăşeşte, trei principii, trei teme pe care el le-a introdus în propria companie.
1. Creează o cultură a transparenţei
Când lucrurile nu merg aşa cum le-ai planificat, e în natura umană să vrei să îngropi eşecurile şi să uiţi de ele. Dar atitudinea asta ar putea avea un impact negativ asupra ta şi asupra afacerii.
Când vine vorba de depăşirea eşecului, vorbim de fapt de transparenţă. De ce? Pentru că transparenţa cultivă încredere, mai ales atunci când lucrurile nu merg conform planului.
E simplu să vorbeşti despre succes, dar este mult mai provocator să fii sincer şi să vorbeşti despre pierderi. Dacă construieşti o cultură a transparenţei, poţi menţine încrederea în companie chiar şi după un eşec.
Ţine mine că angajaţii, investitorii, partenerii şi alţii sunt parte din echipa ta. Toţi vor să ştie că este în regulă să încerci şi să pierzi, atâta timp cât învaţă din această experienţă. Ca lider al companiei, tu trebuie să oferi soluţii şi un plan de revenire.
2. Conştientizezi şi rezolvi problema
Nu aştepta ca alţii să rezolve problema în compania ta. După un eşec, e tentant să întârzii să rezolvi sau să cunoşti problema până nu eşti forţat de împrejurări. Dar asta e reţeta de succes pentru a repeta eşecurile.
În schimb, încearcă să evaluezi ce nu a mers bine şi învaţă din greşelile tale. Dezvoltă un studiu de caz în care să detaliezi experinţa ta, să vii cu un plan de acţiune care să prevină eventualele eşecuri.
3. Fii activ şi inovativ
Eşecul este benefic mai ales când înveţi ceva din experinţă. Încearcă să vii cu idei inovatoare, concepte noi care merită puse în practică. Toate aceste acţiuni sunt esenţiale pentru dezvoltarea ta şi a companiei tale. După un eşec e important să fii agil şi inovativ.
“Succesul ascunde o mie de păcate. Când pierdem, avem ocazia să facem o introspecţie şi să ne întrebăm: «Există şi altceva ce trebuie să înţeleg?» ”, conchide Chris Buyers, CEO-ul Formstack.