Cum să recrutezi angajații potriviți și să reduci rata fluctuației de personal
Recrutarea angajaților potriviți și menținerea lor pe termen lung sunt, e drept, provocări majore pentru orice companie. Cauzele fluctuației de personal sunt complexe și nu țin întotdeauna de firma ta, chiar dacă depui toate eforturile. În egală măsură, însă, sunt lucruri pe care le poți face în așa fel încât angajații să rămână alături de tine.
Primul pas în recrutarea eficientă este definirea clară a competențelor și calităților necesare pentru fiecare rol. O descriere detaliată a postului ajută la atragerea candidaților potriviți și reduce riscul angajărilor nepotrivite.
Șansele să angajezi persoane care se vor integra și vor performa pe termen lung cresc și odată cu un proces de selecție bine definit.
De la cum sună anunțul de recrutare și până la interviuri, totul trebuie organizat ca la carte. Așa cum tu nu vrei să pierzi timpul, nici cei care vin la interviu nu vor asta. Totuși, cu cât procesul de recrutare e mai complex (atenție, asta nu înseamnă birocrație în plus), sunt șanse mai mari ca rezultatul să fie cel dorit de ambele părți: un angajat, respectiv un job stabil.
CITEȘTE ȘI: Cum să alegi între doi candidați pentru un job, dacă ambii sunt la fel de buni
Da, mediul de lucru contează. Mult
Pentru reducerea fluctuația de personal, trebuie să creat un mediu de lucru plăcut și motivant. Cultura organizațională joacă un rol esențial în retenția angajaților, iar beneficiile precum flexibilitatea programului, oportunitățile de creștere profesională și un leadership eficient pot contribui la menținerea angajaților pe termen lung.
Comunicarea și feedback-ul
Un angajat care simte că vocea sa este ascultată și apreciată este mai puțin probabil să caute alte oportunități.
Ca angajator, trebuie să implementezi un sistem de feedback continuu, să oferi recunoaștere pentru performanțe și să încurajezi dezvoltarea profesională a angajaților tăi. Iar acest lucru trebuie să fie evident încă din etapa inițială, de angajare.
Până la urmă, un proces de recrutare bine organizat și transparent este esențial pentru o decizie informată de ambele părți.
Persoanele care sunt în căutarea unui loc de muncă vor claritate în ceea ce privește așteptările, cultura organizației și oportunitățile de dezvoltare profesională. Vor vrea, pe bună dreptate, mai ales pe măsură ce timpul trece, să simtă apreciere și că lucrează într-un mediu care oferă stabilitate și posibilitate de valorificare a abilităților. Comunicarea deschisă și un echilibru între viața profesională și cea personală sunt factori esențiali pentru menținerea unei relații de lungă durată între angajați și angajatori.
CITEȘTE ȘI: Cinci întrebări pe care să le pui dacă mergi la un interviu de angajare
Foto: ID 100531888 © Gajus | Dreamstime.com