Cum să-ți lansezi afacerea în timp ce lucrezi la patron
Michelle Goodman, entrepreneur.com, a întrebat câțiva antreprenori de succes care au fost lecțiile învățate de aceștia în timp ce își deschideau afacerea și lucrau de la orele 9.00 până la orele 17.00.
1. Dovedește-ți conceptul
„Validarea ideii tale de afacere trebuie să fie prioritatea numărul 1”, spune Shara Senderoff, co-fondator și CEO al Career Sushi, o piață online care conectează tineri profesioniști cu angajatorii.
Senderoff fost norocoasă că fostul său angajator, o companie de la Hollywood TV și producție cinematografică, a fost de acord în 2011 să îi finanțeze ideea de afacere. Dar ea și-a pierdut foarte mult timp cu brandingul companiei. „Am petrecut șase luni făcând asta”, spune antreprenorul din Los Angeles, al cărui site servește acum 15.000 de angajatori și 150,000 candidați. „Desigur, o pornire tipică nu își permite astfel de indulgențe. E posibil să rămâi fără bani înainte de a da startul afacerii. Lecții de învățat”, spune Senderoff. „Nu vă pierdeți vremea construind un Porche dacă aveți nevoie doar de a face niște fire pentru a testa dacă mașina va funcționa vreodată.”
2. Lasă realizările să îți formeze calendarul
Să îți faci un program după ce ai renunțat la jobul de 8 ore pe zi nu va fi chiar ușor. Între dremuirea bugetului, personalul slab și avalanșa de acțiuni, a te decide care este mai important lucru dintre ele poate fi copleșitor.
3. Documentează-te
Înainte ca Guy Baroan să deschidă firma sa Elmwood Park, NJ pe baza de IT, Baroan Technologies, el a petrecut mai mulți ani în care a gestionat un parc de distracții de interior. A facilitat angajarea a 80 de adolescenți și a găzduit aproximativ 135 petreceri aniversare pentru copii pe săptămână.
„Trebuia să fie o metodă specifică pentru hostess pentru a merge la petreceri aniversare”, explică Baroan. Angajații au nevoie de un drum, un proces, o hartă încă de la momentul prezentării tortului la vânzarea de jocuri și crizele de oaspeți la un nivel minim.
Baroan a fost un one-man show, atunci când a plecat de la locul său de muncă în 1997 să se concentreze pe Baroan Technologies. Determinat să predea o parte din volumul de muncă cât mai curând posibil, el a luat o pagină din operațiunile parcului de distracții și a început documentarea începând cu toate practicile sale de afaceri, de la programarea numiri și până la a da telefoane și a forma lucrătorii.
„Cel mai bun mod de a delega este de a crea procese și sisteme”, spune Baroan, care are acum 18 oameni în subordine și aduce 3 milioane $ venituri anuale. „Apoi, aveți o metodă consistentă în cazul în care, indiferent de cine face o sarcină, va fi făcut la fel.”
4.Anticipează problemele
Înainte de a te dedica full-time ideii sale de business în 2012, Katie Stack a petrecut un deceniu de lucru în departamentul de costume pentru teatre regionale. Nu a participat de multe ori la finalizarea produsului. „Între orele suplimentare și costurile ultimului transoprt maritim, dintr-o dată costul acelei haine noi a fost de aproximativ șase ori mai mare decât costul inițial”spune Stack, care conduce acum Stitch & nit, un studio de design și de tip boutique de vânzare en-gros în Washington, DC. Sfatul ei: „Dacă ai nevoie să schimbi ceea ce faci, schimbă în stadiul de prototip în loc de în etapa finală, când ești la jumătatea drumului și nu mai ai cum să faci cale întoarsă”.
5.Așteaptă-te la fluctuații financiare
Heidi Andermack a devenit familiarizat cu fluctuațiile de numerar în administrarea micilor afaceri în timpul celor șapte ani de activitate intensă. Ea a reușit să deschidă o companie personalizată pentru soțul ei. Deci, atunci când ea a co-fondat Chowgirls Killer Catering în 2004 în Minneapolis, ea și partenerul Amy Lynn Brown, au stabilit niște reguli fiscale: Limitați cantitatea de credit cu caracter personal; evită drenarea fondurilor de pensii; caută un împrumut bancar de îndată ce te-ai calificat. Sfat: „Învață tiparul afacerii tale. Este foarte important!”, spune Andermack.
Vă puteți întâlni cu perioade mai puțin favorabile. De asemenea, vă puteți aștepta la depășiri de costuri, adaugă Stack, care a început Stitch & Rivet cu bugetele pentru scenariile celor mai grave cazuri în zilele ei de teatru. „Întotdeauna au un buget de urgență”, spune ea, observând că ea alocă 15-20 la sută mai mulți bani decât crede că are nevoie pentru site. „Dacă nu-l folosesc, e minunat. Dar gândirea ta trebuie să fie că este posibil să ai nevoie de el.”
6.Investește în angajați
Să își facă anagajații să se simtă valoroși a fost principala preocupare a Chowgirls’ Brown, care a fost plătit cu generozitate de compania multinațională mass-media pentru care a lucrat timp de 9 ani înainte de a-și îndrepta toată atenția asupra catering-ului. Chowgirls face mai mult de 2 milioane $ în venituri anuale, oferă angajaților un salariu competitiv și beneficii generoase, inclusiv patru săptămâni de concediu parental plătit, trei săptămâni de concediu plătit (după trei ani de muncă), masaje gratuite și reduceri alimentare. „Avem un nivel foarte mare de retenție”, spune Brown.
7.Tratează-ți clienții ca pe aur
Când Baroan a deschis compania la sfârșitul anilor ‘90, „oamenii din IT au spus că erau zei!, spune el. Dar el nu a vrut să construiască o echipă de oameni aroganți care să trateze clienții cu respect. În schimb al a cumulat serviciile de la fostul său angajator, cel cu parcul de distracții: „Am avut un accent major pe tratarea tuturor oamenilor ca pe un oaspete ajuns în casa noastră”.
Putem fi oricine ne dorim în viață, pentru că ne-am născut pentru a avea succes. Tot ce trebuie să faci este să îți antrenezi mintea pentru succes.