Cum se schimbă viața profesională după absolvirea unui Executive MBA
Programul Executive MBA se adresează managerilor de top, directorilor de departament, specialiștilor sau consultanților care au deja experiență în munca de conducere – celor care au drept obiectiv obținerea unei poziții de top, la nivel local, regional sau internațional, sau antreprenorilor care urmăresc dezvoltarea propriei afaceri. Majoritatea participanților provin din domenii precum: financiar-bancar, IT și comunicații, industria farmaceutică și servicii medicale, auto, construcții, publicitate.
„Programul Executive MBA oferă o viziune de ansamblu asupra unei afaceri și cunoștințele necesare pentru a lua decizii și a răspunde unor responsabilități noi, la nivel de top management, pe plan regional sau internațional”, explică Bianca Ioan, Director de Marketing ASEBUSS.
Colaborare româno-americană
Programul româno-american Executive MBA al ASEBUSS a luat startul în 1993, fiind primul de acest tip din România, și a beneficiat încă de la început de suportul și finanțarea USAID, în dezvoltarea parteneriatului dintre școala românească de afaceri și University of Washington, Seattle, SUA.
În ultimii 15 ani, Executive MBA ASEBUSS este oferit în parteneriat cu Kennesaw State University, Atlanta, SUA, o universitate aflată în top 25 în America de Nord și cea mai puternică școală de afaceri reprezentată în România.
Această colaborare de durată cu universitatea americană are efecte și asupra modului în care se desfășoară cursurile. Mai exact, participanții români colaborează direct cu colegii americani din programul similar Executive MBA de la Kennesaw, atât virtual – în cadrul unei simulări internaționale pe parcursul a șase luni –, cât și în cadrul vizitei din Atlanta. Pentru o săptămână, executivii români au ocazia să trăiască experiența americană, să meargă în vizite la companii renumite din Atlanta: Coca-Cola, CNN, Home Depot, Delta Airlines, AT&T, precum și în companiile colegilor americani, să facă prezentări în echipe mixte și să participe la cursuri în campus.
În plus, în afara acestui schimb de experiență, la final, pe lângă diploma cu recunoaștere internațională, toți absolvenții ASEBUSS fac parte dintr-o asociație internațională cu peste 2.000 membri, oameni de afaceri de succes din România și SUA.
„Componenta internațională din programul Executive MBA oferă atât o experiență unică pe piața din România, cât și oportunitatea unei perspective globale asupra afacerilor și oportunitatea de a avansa în carieră la nivel regional sau internațional. De altfel, în cadrul vizitei din aprilie anul acesta în Atlanta, am avut marea bucurie de a-l reîntâlni pe Cristian Stelea, absolvent ASEBUSS 1998, acum Director Operațiuni Globale la Coca-Cola, Atlanta”, spune Bianca Ioan.
Manageri de top
De altfel, impactul unui program de Executive MBA se măsoară nu atât prin cantitatea de informații, cât prin calitatea acestora și maniera în care ele sunt integrate și valorificate. În plus, programul contribuie la dezvoltarea abilităților de leadership și soft skills, de comunicare și motivare a unor echipe cât mai performante. Dintre cei peste 1.250 de absolvenți, aproximativ 45% ocupă poziții de top și middle management în cadrul companiilor, 40% sunt antreprenori, iar 15% sunt implicați în proiecte de consultanță.
„Numărul de absolvenți prezenți în diferite topuri de afaceri arată că experiența îmbinată cu abilitățile manageriale dobândite în timpul programelor ASEBUSS, la care se adaugă dorința personală de reușită, reprezintă o formulă a succesului pentru foarte mulți absolvenți ai școlii”, mai spune Bianca Ioan.
O parte dintre absolvenții primelor promoții conduc în continuare propriile afaceri pe care le-au dezvoltat încontinuu, reprezentând acum nume recunoscute în industriile în care activează, precum: Liviu Drăgan – Total Soft, Dragoș Petrescu – City Grill, Veronica Savanciuc – Lowe&Partners, Rucsandra Hurezeanu – Ivatherm etc. De asemenea, alți absolvenți au avansat în cadrul companiilor în România, precum Daniel Boaje – Mc Donald’s România, Dan Bulucea – Google, Emilia Bunea – Metlife (Alico), Doina Ciomag – Director Executiv în Consiliul Investitorilor Străini în România și alții.
De altfel, din datele școlii de afaceri reiese că majoritatea absolvenților de Executive MBA fac schimbări în viața profesională la finalul programului sau în primii 2–3 ani după absolvire. Există însă și studenți care, în primele 2–6 luni de la startul programului, spun că și-au clarificat strategia sau au luat decizii cu un impact major asupra companiei.
MBA pentru antreprenori
În 2013 ASEBUSS a dat startul unui al doilea program, un MBA Antreprenorial, care se adresează în mod deosebit fie celor care au propriile companii, fie managerilor cu inițiativă și spirit intraprenorial. Absolvenții programului MBA Antreprenorial urmăresc fie dezvoltarea propriei companii, fie identificarea unor noi oportunități și lansarea de proiecte în cadrul companiilor unde lucrează. Aproximativ 25% dintre absolvenții MBA au început un start-up la terminarea programului, pornind chiar de la proiectul final, un proiect personal pe o temă la alegere, dezvoltat cu suport și coaching din partea profesorului coordonator.
"Încă de la înfiinţare, ASEBUSS a avut ca misiune pregătirea unor lideri competitivi şi capabili să facă faţă provocărilor globale. Prestigiul şcolii a crescut odată cu reuşitele absolvenţilor noştri, aflaţi în top managementul din România, dar şi pe plan internaţional, ceea ce a dovedit că investiţia în dezvoltarea profesională s-a concretizat în rezultate de excepţie. Cei peste 1.250 de absolvenţi sunt cartea de vizită cu care ne mândrim şi care arată succesul parteneriatului de durată româno-american", spune prof. Marcel Duhăneanu, rector ASEBUSS.