De ce să investești în sănătatea echipei, chiar și pe timp de criză?
Dicționarul britanic Collins a inclus în top 10 cuvinte ale anului 2022 termenul „permacrisis”, definit drept „o perioadă extinsă de instabilitate și insecuritate”. Motivația alegerii acestuia este mai mult decât evidentă, deoarece surprinde esența anului trecut – o criză permanentă, extrem de greu de gestionat pentru foarte mulți oameni.
2023 pare să urmeze aceeași traiectorie, fiind un an marcat de multă instabilitate și necunoscut. Toate aceste evenimente influențează activitatea companiilor, care sunt într-un continuu efort de echilibrare, încă din 2020. Însă, chiar și după un antrenament atât de intens de adaptare la necunoscut, angajatorii trebuie să găsească în continuare soluții și răspunsuri, care să mențină business-ul ancorat, indiferent de cât de mari sunt valurile crizei.
Un lucru e cert: oamenii sunt resursa principală a companiilor, iar atunci când se bazează pe angajați sănătoși, companiile pot face față și celor mai grele provocări. De aceea, investiția în sănătatea angajaților înseamnă o investiție pe termen lung pentru sănătatea business-ului și contribuie la atingerea obiectivelor și la stabilitatea afacerii.
Din dorința de a fi un partener de încredere pentru companiile din România, MedLife continuă să vină în sprijinul acestora cu soluții care să le ajute în depășirea vremurilor dificile pe care le traversăm. Astfel, operatorul medical a creat un abonament de sănătate complet, ce poate include servicii de prevenție, asigurări de sănătate, servicii stomatologice și sport.
Iată 3 argumente care arată de ce sănătatea nu ar trebui să lipsească din strategia de business pentru 2023:
- Creșterea productivității și scăderea costurilor generate de problemele de sănătate
Statisticile arată că sănătatea poate fi extrem de costisitoare pentru o firmă. Spre exemplu, în cazul unor companii mari, cu peste 3.000, respectiv 7.000 de angajați, la o medie de aproape 6,5 zile de concediu, pierderile pot ajunge la peste 20 de milioane de lei, respectiv, 61 milioane de lei.
O companie este supusă la 2 tipuri de costuri când vine vorba de sănătatea angajaților:
- Costurile produse prin absenteism – adică atunci când angajații se îmbolnăvesc și lipsesc de la muncă, fiind nevoiți să își ia concediu medical.
- Costuri generate de prezenteism – acele situații când oamenii se prezintă la serviciu, dar nu se simt bine, iar din această cauză nu sunt productivi, implicați, atenți, astfel că randamentul lor nu este unul normal.
Având grijă ca angajații să meargă regulat la analize și consultații medicale și încurajând în egală măsură un stil de viață echilibrat, bazat pe o nutriție corectă, mișcare și somn, companiile se asigură că oamenii din echipă își desfășoară activitatea în condiții normale și previn pierderile. Mai mult, când se simt bine din punct de vedere fizic și psihic, angajații sunt atenți, concentrați, găsesc soluții mai rapid și sunt mai proactivi în munca pe care o fac, contribuind astfel la atingerea obiectivelor și implicit la dezvoltarea afacerii.
- Îmbunătățirea stării de bine a echipei
Pandemia a fost momentul care a condus la democratizarea conceptului de sănătate emoțională și a arătat cât de important este ca angajatorii să se preocupe de modul în care angajații de simt la locul de muncă. În prezent, vorbim tot mai mult de o abordare integrată a sănătății, cu accent atât pe partea de prevenție, pentru menținerea unei condiții fizice optime, dar și pe partea emoțională, pentru un mai bun management al stresului și evitarea burnout-ului. Fiind atenți la toate dimensiunile sănătății și oferindu-le angajaților acces la servicii de specialitate, companiile contribuie la starea de bine a echipei, un aspect care primează în dorințele angajaților, după cum arată cele mai recente rapoarte despre piața muncii.
- Fidelizarea angajaților
Accesul la servicii de sănătate, ca beneficiu extra-salarial, nu reprezintă o noutate, însă, pe fondul evenimentelor din ultimii 3 ani, este din ce în ce mai solicitat. Oamenii văd un aliat în angajatorii lor și caută companii unde să se simtă protejați și valorizați. De aceea, acordarea unor astfel de beneficii, nu doar că asigură productivitatea echipei și menține o stare de bine, dar în același timp ajută companiile în strategia de atragere, retenție și loializare a angajaților.
Ce conține abonamentul de sănătate complet MedLife?
Soluția creată de MedLife pentru protejarea angajaților include o gamă completă de servicii, care susțin echilibrul fizic și psihic al oamenilor din echipă. Practic, ei au acces gratuit sau cu discount la servicii medicale de prevenție, precum medicina muncii, consultații de specialitate, analize de laborator și servicii de imagistică, într-o rețea națională de aproape 700 de locații proprii și partenere. Acestora li se adaugă servicii de wellness, constând în programe de fitness personalizate, disponibile în sălile SWEAT Concept din București.
Mai mult, pentru că preocuparea pentru sănătatea dentară este din ce în ce mai crescută, companiile pot opta și pentru un pachet de servicii stomatologice în cele 18 clinici DENT ESTET din țară, care prevăd un plan de prevenție, prin consultații de specialitate, reduceri semnificative pentru profilaxie și imagistică dentară și un plan de intervenție în caz de urgență medicală.
Partea de servicii de prevenție poate fi completată și cu layerul de asigurare, astfel încât angajații să beneficieze de sprijin financiar pentru situațiile neprevăzute, ceea ce asigură în același timp confortul și liniștea că au o plasă de siguranță în caz de necunoscut. În parteneriat cu NN, MedLife a lansat în 2022 asigurarea de sănătate de grup NNCare, o soluție dedicată companiilor cu cel puțin 20 de angajați. Aceasta acoperă cheltuieli de până la 250.000 de lei pe an, în funcție de problema de sănătate, și se diferenţiază prin beneficiile pentru afecțiuni grave și prin serviciul de tip a doua opinie medicală, care oferă acces la peste 500 de medici din 90 de centre medicale de renume din străinătate.