De la optimizarea operațiunilor la expansiunea națională
Sebastian Costin, Head of Expansion la PENNY România, duce mai departe din 2023 tradiția de creștere și inovare în cadrul companiei, obținând rezultate remarcabile într-un domeniu atât de dinamic precum este retailul.
Sebastian s-a alăturat echipei PENNY în urmă cu peste 16 ani, inițial concentrându-se pe optimizarea operațiunilor interne și pe strategii de expansiune. Promovarea sa, din martie 2023, cu funcția de Head of Expansion în cadrul PENNY România, a venit într-un moment strategic pentru companie, care este în plin val de expansiune.
Experiența vastă și abilitatea de a repera oportunități de creștere au jucat un rol crucial în identificarea lui Sebastian drept un exemplu de lider rezilient, autentic și cu o viziune clară în business. Sub conducerea lui Sebastian a departamentului de expansiune, compania și-a propus să deschidă între 35 și 40 de magazine noi în 2024, consolidându-și astfel prezența pe piața locală și răspunzând cererii în creștere din partea consumatorilor. Acest plan ambițios este susținut de un buget de investiții de aproximativ 130 de milioane de euro, echivalent cu cel din 2023, demonstrând angajamentul PENNY față de creșterea sustenabilă și dezvoltarea continuă a rețelei.
„Într-un peisaj competitiv și dinamic, așa cum este retailul, pot spune că a ține pasul cu toate schimbările care au loc este un exercițiu de abilitate, responsabilitate, curiozitate la tot ce este nou, dar și curaj. Este un lucru esențial ca atunci când accepți o provocare profesională să ai la bază argumentele în care crezi, să împărtășești deschis experiența ta celor din echipă, pentru a-ți duce obiectivul la bun sfârșit și să contribui astfel la rezultatul general al organizației din care faci parte.”, spune Sebastian Costin.
Strategiile de dezvoltare pe care Sebastian le adoptă în extinderea PENNY sunt gândite pentru a răspunde cerințelor pieței, condițiilor competitive și fezabilitații logistice. Se pune accent pe asigurarea coerenței fiecărei noi deschideri cu viziunea globală a companiei și cu specificul comunității locale. Această abordare strategică este decisivă pentru succesul fiecărui magazin nou și pentru menținerea unei experiențe de cumpărături plăcute pentru clienți, monitorizând atent factori precum accesibilitatea locației, preferințele locale de consum și eficiența aprovizionării.
PENNY România continuă să pună accent pe dezvoltarea oamenilor din interiorul companiei, prin implementarea unei culturi concentrate pe performanță obținută atât în echipă cât și individual, pentru a stimula echipele la nivel de colaborare și indivizii la nivel de independență.
„Pe de o parte, atitudinea fiecăruia face diferența și creează rezultat, iar pe de altă parte, este foarte important ca orice angajat să simtă că face parte dintr-o structură care îi permite să evolueze, dar îi și oferă instrumentele de care are nevoie să crească. Mă refer aici la colegi care să te sprijine, lideri care să te inspire, un sistem clar de recompensare și mediul propice pentru a face lucrurile să se întâmple”, adaugă Sebastian.
PENNY dezvoltă și consolidează o cultură organizațională care încurajează economisirea timpului, fără a compromite pasiunea, punând în prim plan dezvoltarea și bunăstarea echipei sale. Prin investiții continue în dezvoltarea echipei și în mediul de lucru, PENNY își reconfirmă poziția de Angajator de Top în 2024 în România, pentru al treilea an consecutiv.