Despre vocatie, talent si alegerea carierei la GOmentorship
Drumul de la scoala pana la alegerea profesiei care sa aduca implinire este lung si plin de contradictii. De aceea, de doua ori pe luna, ORICUM ii invita pe liceeni, studenti si tineri profesionisti la GOmentorship – seria de conferinte despre vocatie, talent si alegerea carierei.
Un istoric – Zoe Petre, un om de comunicare strategica – Cosmin Alexandru, un om de advertising – Sorin Tranca – si un coach de manageri de top – Mihai Stanescu – vor impartasi cu tinerii povestile lor si ii vor inspira in alegerea carierei.
Proiectul GOmentorship a pornit in 2007, ca o initiativa a Asociatiei ORICUM, iar astazi este dezvoltat, alaturi de Fundatia Dinu Patriciu si Universitatea din Bucuresti, sub forma unei platforme complexe de educatie non-formala.
„Invatam in scoala si in egala masura acasa. Invatam cand avem succes, dar mai ales cand lucrurile ies altfel decat am prevazut. Invatam din interactiunea cu institutii, companii, dar si de la contra-modele. Intalniri efemere sau de substanta, toate ne modeleaza si ne ajuta sa aflam, intr-un proces lung si dificil, la ce suntem buni, ce ne-ar implini profesional. GOmentorship vrea sa usureze acest proces prin intalniri fericite intre oamenii-mentori si tinerii in cautare de modele in profesie.” – Razvan Crisan, fondator Oricum.
Discursurile invitatilor vor fi inregistrate si distribuite apoi in comunitati educationale, pentru a ajunge la cat mai multi tineri. Printre invitatii GOmentorship ai acestei toamne s-au aflat: Misu Negritoiu, Tudor Giurgiu, Simona Popescu, Tiberiu Soare sau Robert Turcescu.
GOmentorship face parte din planul Asociatiei ORICUM de dezvoltare durabila a sectorului industriilor creative, plan ce include mai multe proiecte: ShortsUP, Promovarea Antreprenoriatului in Industrii Creative, One World Film Clubs.
Despre invitatii editiei de marti, 2 noiembrie:
Zoe Petre este istoric si publicist. A absolvit Facultatea de Istorie a Universitatii din Bucuresti in 1961, urmand o cariera didactica si de cercetare in Istorie antica. Doctor in istorie, Zoe Petre a publicat numeroase lucrari si studii stiintifice de istorie antica si a colaborat cu universitati de prestigiu din strainatate: Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales din Paris (conferentiar asociat), Universitatea Harvard (profesor invitat), Universitatea Columbia (cercetator invitat). Intre 1990 si 1996 a fost decan al Facultatii de Istorie a Universitatii din Bucuresti. Activitatea sa publica a culminat cu functia de consilier prezidential pentru politica interna si externa in mandatul lui Emil Constantinescu in perioada 1996-2000.
Cosmin Alexandru este consultant in branding si strategie. Pana in 2005, a condus GfK Romania, una dintre cele mai mari firme de cercetare de piata din lume. De atunci, isi desfasoara activitatea prin propria firma de consultanta, Brandivia. Tot din anul 2005 este presedinte al Asociatiei ERUDIO, care desfasoara programe de educatie inovatoare, pentru adulti si copii. Absolvent de studii economice la Bucuresti, Cosmin scria pe blogul sau: “Cand am intrat la facultate a fost cea mai fericita zi din viata mea. Cand am terminat-o, aceea a fost cea mai fericita zi. Ulterior, am avut norocul sa am motive mult mai bune de fericire in viata.”
Sorin Tranca este unul dintre cei mai prolifici si mai creativi oameni din advertisingul romanesc. Absolvent de jurnalism, a inceput sa lucreze ca junior copywriter la Graffiti BBDO in 1998. A urmat pasii clasici: copywriter, senior copywriter si group creative director la Tempo. Din 2003, Sorin conduce agentia Friends Advertising, in calitate de creative director si membru fondator.
Mihai Stanescu e fondatorul companiei de coaching RoCoach si are in portofoliu peste 3.500 de ore de executive & business coaching. Activitatea companiei sale e axata pe doua segmente: corporatist si IMM. A absolvit Facultatea de Psihologie si Masteratul in Antropologie si Dezvoltare Comunitara (SNSPA). A participat la diverse cursuri in domeniile: coaching, mentoring, dezvoltare organizationala, project management. Lucreaza in special cu directori executivi de top din marile companii.
Oricum este organizatia non-profit ce si-a propus sa transforme felul in care industriile creative contribuie la dezvoltarea Romaniei. Misiunea sa este aceea de a crea proiecte cu un grad de sustenabilitate mare, destinate in principal tinerilor sub 30 de ani. Prioritare pentru Oricum sunt educatia si ramuri ale industriilor creative precum cinematografia si designul. Echipa care conduce astazi asociatia a contribuit in ultimii patru ani la proiecte ce au implicat activ peste 25.000 de tineri: ShortsUP, Cluburile de film One World, GOmentorship si AIC – un proiect de dezvoltare a antreprenoriatului in industrii creative ce demareaza in toamna anului 2010.
Fundatia Dinu Patriciu este o organizatie neguvernamentala si apolitica, care sprijina si promoveaza educatia, in toate formele sale, ajutand la formarea unor indivizi cu un pronuntat spirit de initiativa si cu un real simt al responsabilitatii. Fundatia dezvolta programe precum “Inventeaza-ti Viitorul!”, “Orizonturi Deschise”, “Educatia Merita”, “Gala Premiilor in Educatie”, si isi propune sa contribuie la revitalizarea valorilor sistemului educational romanesc. Detalii: www.fundatiadinupatriciu.ro.
Universitatea din Bucuresti, infiintata in 1864, a contribuit si contribuie in mod decisiv la dezvoltarea si modernizarea invatamantului, stiintei si culturii romanesti. Detalii: www.unibuc.ro.