Domeniile care au o piaţă de muncă ideală în România
Pe piaţa muncii din România se găsesc tineri cu studii superioare, dinamici, foarte buni vorbitori de limbi de circulaţie internaţională şi deschişi la noi experienţe. Acestea sunt opiniile companiilor internaţionale care recrutează de câţiva ani şi care au adus România în top trei ca destinație preferată de offshoring în Europa. Un alt motiv este, desigur, faptul că în ţara noastră costurile operaționale sunt eficiente. Sectorul de servicii pentru afaceri adună companii mari de profil, care își desfășoară activitatea în domeniul Shared Services Centre (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Tehnologia Informaţiei Outsourcing (ITO), cercetare și dezvoltare (R&D). Unul dintre aceste centre este şi Societe Generale European Business Sevices (SG EBS) – centru de servicii regionale al Grupului Societe Generale, creat în ianuarie 2011 la Bucureşti. În cadrul acestuia, compania oferă servicii în diverse domenii de activitate pentru entitățile grupului din intreaga lume: finanțe/contabilitate, achiziții, resurse umane și IT.
Pentru cei mai mulţi români, Societe Generale este societatea-mamă a BRD, a doua bancă din România în funcție de active. Mai puţin cunoscut este faptul că BRD este acţionar al SG EBS și unul dintre partenerii acestuia de afaceri. SG EBS deserveşte în prezent peste 20 de țări, în mare parte din Europa, pentru toate liniile de business majore ale Grupului Societe Generale.
„2014 a fost un an remarcabil de creștere și dezvoltare pentru Societe Generale European Business Services, an în care echipele companiei și-au dublat numărul. 2015 va fi în continuare un an plin de provocări”, spune Alexandra Olteanu, COO SG EBS. Ea se referă la faptul că în acest an compania va pune accent pe dezvoltarea asistenţei acordate partenerilor de afaceri în revizuirea modelului de operare, prin oferirea de soluţii care să conducă la optimizarea afacerilor, concentrându-se în paralel pe controlul riscurilor operaționale.
„Printre factorii de succes ai SG EBS sunt dezvoltarea permanentă a resurselor umane, investițiile în programe specifice, atenţia pe comunicarea umană, menite să susţină un puternic brand de angajator”, mai spune Alexandra Olteanu. Astfel, în paralel cu o creştere masivă, SG EBS este pregătită să lanseze și să continue proiecte importante de resurse umane, cum ar fi Employee Value Proposition, Service Culture sau Leadership model, programe de management, dar şi un dialog direct și deschis cu întregul personal, atât prin evenimente de tip „Town Hall”, cât şi prin grupuri de dialog sau întâlniri individuale.
În acelaşi timp, SG EBS îşi propune să sprijine dezvoltarea comunităţilor locale prin programe de responsabilitate socială. „Compania noastră și echipa sa de profesionişti au ca obiectiv să devină un centru regional de excelență pentru Grupul Societe Generale şi un angajator de top”, a declarat Philippe Garcet, CEO SG EBS. Fiind parte dintr-un grup internațional, cu diferite linii de business în întreaga lume, compania intenționează să îşi dezvolte brandul și să îşi crească vizibilitatea pe piaţa românească.
Personalul Centrului este specializat în următoarele domenii: servicii financiar-contabile (contabilitate, raportare financiară și control de supraveghere permanentă), achiziții (PTP, accounts payable, accounts receivable), resurse umane (training, administrarea forței de muncă, operațiuni legate de recrutare, contact center), precum şi servicii IT (dezvoltare de software şi suport aplicaţii).
„Printr-o varietate de programe interne de dezvoltare, încurajăm echipele să fie constructive, curioase, inovatoare și să arate solidaritate, aceste atribute fiind esențiale pentru cultura noastră organizaţională care are la bază valorile grupului Societe Generale: spiritul de echipă, responsabilitate, angajament și inovaţie, toate fiind concentrate în atenţia pe client și servicii de calitate”, adaugă Alexandra Olteanu.
Portofoliul SG EBS
• Servicii financiare (contabilitate, raportare financiară și control de supraveghere permanentă)
• Achiziţii (PTP, accounts payable, accounts receivable)
• Resurse umane (training, administrarea forței de muncă, operațiuni legate de recrutare, contact center)
• Servicii IT (dezvoltare de software şi suport aplicaţii)