Elefant.ro a ajuns la 1 milion de comenzi
Deși a fost gândit, inițial, ca o libărie online, Elefant.ro și-a diversificat activitatea în ultimii doi ani. În prezent, cele mai căutate produse pe Elefant.ro sunt parfumurile, accesoriile (genți, ceasuri), cărțile (atât în format tipărit, cât și electronic) și jucăriile. Introduse în ofertă de doar câteva luni, obiectele de decorațiuni interioare și cele pentru înfrumusețarea locuinței au intrat rapid în top 5 cele mai căutate produse pe Elefant.ro.
„Diversificarea Elefant.ro a fost posibilă cu o echipă de milioane, pe care am reușit să o construim în acești ani, susținută de un acționariat răbdător, care a înțeles că un business mare în comerțul electronic din România, ca oriunde, de altfel, se crește în timp, cu eforturi susținute”, consideră Dan Vidrașcu, CEO Elefant.ro.
Istoria Elefant.ro și planuri de viitor
Istoria propriu-zisă a Elefant.ro începe odată cu prima comandă de carte, de pe 17 iunie 2010, ora 18:00. Acum, pe Elefant.ro sunt 60.000 de titluri de carte. Dacă, înainte, livrau 45.000 de cărți într-un an, acum livrează 45.000 de cărți într-o săptămmână, potrivit datelor oferite de CEO-ul Elefant.ro.
Anul 2011 a venit cu lanarea eBooks. Aplicația pentru citit a fost descărcată de 100.000 de persoane și pe Elefant.ro există, în prezent, 4.100 de cărți în format electronic. În 2012, a fost lansată o nouă categorie pe site, și anume cea a jucăriilor. Cea mai bine vândută jucărie rămâne Lego – se vând 230 de piese Lego pe oră!
„În anul 2013 am acumulat foarte multă expriență în e-commerce și a fost anul când ne-am dat seama că nu mai vrem să fim o librărie, ci să fim un mall online”, a povestit Dan Vidrașcu. Zis și făcut: în 2013, echipa Elefant.ro s-a mărit cu încă 50 de persoane, și-a mutat sediul și a fost internalizat departamentul de tehnologie. Iar anul 2014 a venit, printre altele, și cu un depozit nou.
În 2015-2016, Elefant.ro se va concentra pe consolidarea afacerii, prin optimizarea operațiunilor dezvoltate în 2013 și 2014. „Vor urma, de asemenea, dezvoltări teritoriale, cu focus pe Republica Moldova deocamdată, dar și o promovare mai agresivă a Elefant.ro în România”, a subliniat Dan Vidrașcu.
Pe termen scurt, Elefant.ro se va concentra pe campaniile de final de an, Black Friday și Crăciun, când speră să adune la cele un milion de comenzi deja livrate cel puțin încă 200.000 în doar o lună (21 noiembrie – 20 decembrie 2014).