Femeile pot fi şi high-tech, nu doar high-class
Evenimentul, organizat în parteneriat cu Orange, prin acceleratorul de start-up OrangeFab Franța, Raise și Criteo, își propune să ofere mai multă vizibilitate femeilor antreprenoare și să încurajeze diversitatea în industria tech. Este cunoscut faptul că, inclusiv în zona de gaming, publicul feminin, deși foarte numeros, este ignorat, aceleași stereotipuri perpetuându-se și în prezent.
200 de start-up-uri din 22 de țări
„Girls in Tech Paris” a lansat prima ediție a evenimentului „Lady Pitch Night” în ianuarie 2011, în Franța, iar în 2013 aplicațiile au fost deschise pentru participante din întreaga Europă. În 2014 au aplicat peste 200 de start-up-uri din 22 de țări. Anul trecut, cinci finaliste au concurat pentru locul I: Gemmyo (Franța), Cortechs (Irlanda), Fojo.me (Croația), Cocofarm (Bulgaria) și EasySize (Danemarca). Câștigătoarea s-a calificat automat în competiția destinată start-up-urilor organizată de partenerul LeWeb, unde a ocupat locul al II-lea. Juriul care a decis cele cinci finaliste a fost alcătuit din Mike Butcher (TechCrunch), Reshma Sohoni (Seedcamp), Brenda O’Connell (Twitter), Joanna Shields (TechCityUK), Neelie Kroes (Comisia Europeană) și Sheryl Sandberg (Facebook).
În acest an, toate start-up-urile din domeniul tehnologiei (Internet, mobile, jocuri video etc.) cu o vechime între 6 și 36 de luni, care au sediul central pe teritoriul Europei și cel puțin o femeie între fondatori, pot aplica online, până la data de 31 iulie 2015. Vor fi alese zece finaliste, care vor fi invitate la Paris (costurile de transport fiind suportate de Girls in Tech) pe 7 octombrie 2015, unde își vor prezenta start-up-urile în fața unui juriu alcătuit din experți, investitori, antreprenori și o audiență formată din 200 de persoane.
Finalistele vor primi bilete de participare la marile conferințe din domeniul tech care se vor desfășura în Europa. În 2014, finalistele au primit bilete la evenimente precum Summit, LeWeb, TechCrunch Disrupt, The Next Web, DLD și The Europas, în scopul de a promova și susține prezența femeilor în cadrul conferințelor pe teme de tehnologie.
Formularul de înscriere pentru start-up-uri este disponibil aici: https://docs.google.com/forms/d/1vqkTdLwaZkk5Hx6O8KJ9vhes2_t8hwYauTwDJcaUCoA/edit
Despre Girls in Tech
Girls in Tech este un ONG internațional care își dorește să ofere mai multă vizibilitate femeilor care lucrează în domeniul tehnologiei și să le ofere acestora oportunitatea de a-și face cunoscute start-up-urile. Rețeaua a fost fondată în anul 2007 de către Adriana Gascoigne și are peste 40 de filiale denumite „capitole”, în întreaga lume. În Europa, Girls in Tech are șapte „capitole”, unde, alături de România sunt Franța, Marea Britanie, Italia, Spania, Luxemburg și Olanda.
„Capitolul Francez” a fost înființat în 2010 de Mounia Rkha (ISAI) și Roxanne Varza (Microsoft) și are în prezent o echipă formată din 20 de persoane conduse de Sam Jerusalmy (Elaia Partners) și Audrey Soussan (Ventech). „Capitolul Românesc” a fost înființat în 2012 de Cătălina Rusu (Geekcelerator / în prezent: Tangomeet.com), Irina Nicoleta Scarlat (Akcees / în prezent: TechHub Bucharest) și Anca Albu (start-up Weekend / în prezent: HeForSheTech). În 2015, managementul capitolului românesc a fost predat unei noi echipe: Monica Muntean (Girls Who Code – Romania) și Silvia Stegaru (Girls Who Code – Romania).
Studiu de caz: EasySize (Danemarca)
EasySize (Danemarca) este o tehnologie bazată pe date al cărei scop este să definească dimensiunea hainelor în așa fel încât să scadă rata de retur a acestora către magazinele online. Rata retururilor a scăzut datorită EasySize cu 35-40% și a crescut venitul magazinelor online cu 7% după ce tehnologia le-a furnizat cumpărătorilor produse în dimensiunile corecte. Clienții EasySize, instrument disponibil în 17 limbi, sunt magazine online din Danemarca, Marea Britanie, SUA și Germania. În opt luni, s-a strâns o bază de date cu peste 300.000 de utilizatori unici și peste 500 de branduri de modă.
„A fi antreprenoare înseamnă să fii concentrată și capabilă să execuți, să atingi scopuri și indicatori cheie de performanță (KPIs). Așadar, trebuie să fii atentă la ce alegi să faci și la ce evenimente să participi. Participarea la evenimente precum Lady Pitch Night și LeWeb ajută mai târziu la modul în care lucrezi și vorbești cu presa. O acoperire media potrivită poate ajuta foarte mult la atragerea de utilizatori și investitori. Și nu în ultimul rând, evenimentele de tip „pitch” te ajută nu numai la cizelarea prezentării, ci îți oferă și feedback util pentru îmbunătățirea produsului”, spune fondatoarea EasySize, Gulnaz Khusainova.
După Lady Pitch Night, a reușit să crească investiția privată și să aducă în board-ul EasySize investitori de tip „angel” cu experiență, din Franța (Fashion Capital Partners, Alain Sarfati, Franck Bergonzo, Nicolas Santi-Weil), Danemarca (Klaus Nyengaard) și Suedia (Hampus Jakobsson).
Ce le spune doamnelor care vor să se înscrie în competiția Lady Pitch Night? „Să o facă, cu siguranță. Fă-o, dacă îți dorești un feedback valoros pentru start-up-ul tău, de la experţi tech. Fă-o, dacă îți dorești să îți duci start-up-ul la un nou nivel. Și nu în ultimul rând, fă-o, dacă vrei să cunoști o mulțime de femei antreprenoare care te vor inspira, modele pe care vei vrea să le urmezi, mai ales dacă vrei să te simți susținută.”