Gomentorship: Profesionistii isi prezinta carierele
Oameni de business, artisti, medici, istorici, profesionisti din media si publicitate vor veni, de doua ori pe luna, sa le impartaseasca tinerilor din experienta lor profesionala, pentru a-i ajuta sa aleaga in cunostinta de cauza profesia in care vor excela. Astfel se rezuma seria de conferinte GOmentorship, care se va desfasura intr-una dintre cele mai frumoase si pline de simboluri sali din capitala: Sala de Lectura a Facultatii de Litere din cadrul Universitatii din Bucuresti.
Marti, 5 octombrie, de la 19.00, invitatii GOmentorship vor fi Misu Negritoiu, Dragos Bucurenci, Adela Rogojinaru si Serban Alexandrescu. Acestia vor vorbi despre traseul lor profesional, despre importanta pasiunii in alegerea carierei si despre asteptarile pe care tinerii ar trebui sa le aiba atunci cand se gandesc sa aleaga domeniul bancar, activismul intr-un ONG de mediu, relatiile publice sau advertisingul. Accesul la eveniment este liber.
“Uneori, diferenta dintre o profesie vazuta din afara si felul in care arata ea zi de zi este imensa. E greu sa intelegi ca pana si munca de creatie, atat de glamorous din afara, necesita rutina si multa transpiratie. Povestile invitatilor, ale mentorilor, vor inspira, dar, in egala masura, le vor insufla tinerilor o necesara si realista grila de valori in evaluarea viitoarei lor cariere”, spune despre GOmentorship Razvan Crisan, fondatorul Asociatiei Oricum.
Discursurile invitatilor vor fi inregistrate si distribuite apoi in comunitati educationale, pentru a ajunge la cat mai multi tineri. La prima editie din aceasta toamna, care avut loc pe 22 septembrie, invitatii au fost Tiberiu Soare, dirijor la Opera Nationala din Bucuresti, Cristian Ispas, managerul Fundatiei Motivation si jurnalistul Robert Turcescu. Intre cei care au venit sa le vorbeasca tinerilor in trecut se numara: Ducu Darie, Alex Gavan, Crenguta Rosu, Mihaela Radulescu, Dragos Roua, Leonard Doroftei sau Oana Pellea.
Despre invitatii editiei de marti, 5 octombrie:
Misu Negritoiu, CEO ING Bank Romania, este unul dintre cei mai vocali si mai apreciati manageri de banca. Si-a inceput cariera in 1973, ca economist, iar dupa Revolutie a fost, intre altele, vicepremier, consilier pe probleme economice la Presedintie si deputat. De 13 ani se afla in conducerea ING.
Dragos Bucurenci conduce Asociatia MaiMultVerde, “care si-a propus sa construiasca o noua cultura a voluntariatului pentru mediu in Romania.” Asociatia a derulat campanii majore – in doi ani, a lucrat cu peste 11.000 de voluntari si a plantat aproape 400.000 de puieti. A debutat ca jurnalist la 17 ani in Dilema Veche, iar azi continua sa scrie pentru Elle si Esquire. E pasionat de psihologia comunicarii si preda cursul Process Communication Model.
Adela Rogojinaru este expert in Relatii Publice, un apreciat teoretician al domeniului. Este doctor in filologie, a lucrat ca expert formator si expert consultant in numeroase programe si cursuri de comunicare organizationala si, in prezent, este seful catedrei de Comunicare si relatii publice a Facultatii de Litere, Universitatea din Bucuresti.
Serban Alexandrescu, Director de Creatie si Managing Partner la Headvertising, si-a inceput cariera in functia de copywriter. A avut un cuvant greu de spus in ideile creative din spatele Connex, RedBull, UniCredit Tiriac Bank sau ING Asigurari. A fost Presedinte al Art Directors Club Romania, iar in 2009 a primit Premiul de Excelenta al IAA Romania.
GOmentorship isi doreste ca, pe termen lung, sa contribuie la transformarea sistemului educational romanesc, in sensul integrarii metodelor non-formale si informale de educatie. Proiectul incearca sa suplineasca o suferinta acuta a sistemului de educatie: lipsa de corelare intre nevoile de resurse umane din economie si specializarile scolare din sistemul clasic de invatamant. GOmentorship face parte din planul Asociatiei ORICUM de dezvoltare durabila a sectorului industriilor creative, plan ce include mai multe proiecte: ShortsUP, Promovarea Antreprenoriatului in Industrii Creative, One World Film Clubs.