HR Business Partner: Pe locuri, fiţi gata… Acţiune
Numai că acest rol a fost aşteptat mai mult ca pe o învestire din partea factorilor de decizie, urmând ca recunoaşterea din partea tuturor celorlalte funcţiuni să vină formal şi de la sine, ca urmare a acestei numiri. Personal, cred că acest rol nu vine spontan, ca urmare a unei învestiri formale, ci în timp, în urma unor eforturi depuse de ambele părţi. Şi da, poate dura chiar ani până când acest parteneriat este recunoscut în cadrul organizaţiei, până când HR-ul este aşezat pe poziţia de participant activ, cu drepturi depline, de la dezvoltarea strategiei, până la luarea deciziilor de business, la măsurarea rezultatelor şi sărbătorirea succesului.
Recunoaşterea vine ca urmare a unor schimbări pe care HR-ul trebuie să le facă în legătură cu modul în care se poziţionează faţă de business-ul pe care îl deserveşte, cu modul în care îşi construieşte relaţia cu celelalte departamente, cu modul în care înţelege să-şi dimensioneze şi structureze contribuţia la rezultate. Ceea ce propun eu este o atitudine proactivă, ce presupune demonstrarea unei utilităţi pe care partenerii să o înţeleagă şi să o accepte.
Voi enumera în continuare câteva acţiuni pe care HR-ul ar trebui să le întreprindă, fără a avea intenţia de a fi exhaustivă:
1. HR-ul trebuie să arate o bună înţelegere a realităţii organizaţiei şi a mediului înconjurător, iar pentru aceasta prezenţa în mijlocul business-ului, în mijlocul oamenilor şi al evenimentelor este esenţială.
Acest exerciţiu implică ascultare activă şi comunicare, două acţiuni prin care HR-ul poate „traduce” mediul de business specific. Altfel spus, un HR lucid şi realist este ascultat şi luat în seamă mult mai mult decât unul ale cărui soluţii vin dintr-o sferă abstractă şi teoretică. Însuşirea unui limbaj specific business-ului pe care îl deserveşte şi utilizarea lui în dialogul cu partenerii interni, precum şi demonstrarea cunoaşterii realităţii din „teren” vor poziţiona HR-ul pe un nivel de relaţionare propice obţinerii unui parteneriat.
Ancorarea în realitate face diferenţa între a fi parte integrată a business-ului şi a fi doar un satelit al acestuia.
2. Înţelegerea şi conştientizarea cifrelor trebuie să fie o altă obişnuinţă a HR-ilor. „Citirea” situaţiilor financiare nu este neapărat o abilitate …
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.