Integrarea angajaților noi e un must have pentru fiecare organizație
În acest context, rolul specialistului în Resurse Umane este acela de a sprijini atât organizația, cât și noul membru al echipei, în a-și defini obiective realiste și în a-și înțelege reciproc așteptările.
Principalele direcții pentru angajat, independent de domeniul de activitate în care activează, sunt următoarele:
Acomodarea cu mediul organizațional
În acest sens, o acțiune eficientă constă în desemnarea unei persoane de suport în integrarea noului angajat; scopul este atât de a facilita accesul la informații, cât și de a contribui la integrarea din perspectivă psiho-socială. De asemenea, este utilă organizarea unor acțiuni care să vizeze coeziunea de grup.
Activitățile informale care implică întreaga echipă sunt importante pentru că angajații să se cunoască, iar relațiile dintre ei să se consolideze.
Familiarizarea cu activitatea
Noul membru al echipei are nevoie să înțeleagă care este rolul poziției pe care o ocupă și de asemenea, este esențial să aibă claritate cu privire la rezultatele pe care este necesar să le obțină. În acest context, este eficient ca angajatului să îi fie prezentate atât obiectivele, cât și instrumentele care îl vor ajută să le atingă.
La finalul perioadei de integrare este de dorit că angajatul să aibă autonomie în desfășurarea activității.
Asimiliarea de noi cunoștințe
În acest context, se vor stabili aspectele pe care angajatul este necesar să le îmbunătățească. Totodată, vor fi identificate programele de training, prezentările și cursurile specifice, astfel încât să fie obținute rezultatele așteptate.
Pe tot parcursul perioadei de integrare, feedback-ul are un rol esențial. Acesta este necesar să fie oferit și primit într-o manieră constructivă, atât de către angajat, cât și de către management. De asemenea, la finalul procesului de integrare este foarte utilă existența unei duble evaluări: a angajatului de către manager, dar și a mediului organizațional de către angajat.
Existența procesului de integrare crește șansele că angajatul să obțină rezultatele așteptate și de asemenea, este o acțiune utilă în retenția personalului pe termen lung.
Citeşte şi 8 criterii greşite în alegerea facultăţii