Interviurile de o întrebare: Plăcerea CEO-ului, coşmarul candidatului
În cazul CEO-ului de la Zappos, Tony Hsieh, întrebarea pare să fie una uşoară, dar dacă detaliezi şi-l şochezi s-ar putea să regreţi că ai deschis gura. “Pe o scară de la 1 la 10, cât de ciudat eşti?”, aceasta este întrebarea pe care o pune CEO-ul, noilor angajaţi. Pentru el, numărul nu este foarte important, dar totuşi contează. Dacă eşti 1, sigur eşti “prea plat” pentru Zappos. Dacă eşti un 10, atunci s-ar putea să fi prea psihotic. În general, este interesat de răspunsul detaliat nu de număr.
CEO-ul DreamHost, Simon Anderson, spune că el pune o astfel de întrebare pentru a determina ce-i motivează pe candidaţi. “Povesteşte-mi despre prima ta experienţă în care ai realizat că ai puterea de a schimba ceva sau puterea de a face ceva însemnat”.
El spune că, de obicei, candidaţii povestesc experienţe de la 5 ani când trebuiau să aibă grijă de fraţii lor mai mici sau din adolescenţă când au trebuit să ia apărarea unui coleg într-o bătaie. Dar dacă stau în faţa lui şi nu spun nimic, atunci asta ar trebui, de fapt, să spună multe.
Lou Adler, CEO-ul companiei de angajări Adler Group, spune că el le cere candidaţilor, de fiecare dată, să povestească despre cele mai mari realizări ale lor. Răspunsul acestora arată ce-l îndeamnă pe aplicant să meargă înainte şi, totodată, îţi arată ţie ca angajator dacă pasiunile şi interesele acestuia se aliniază cu ale tale, a declarat Adler pentru Business Insider.