La taclale despre business: Cum legăm o conversaţie informală
Dar să presupunem că nu curajul vă lipseşte, ci abilitatea de a discuta despre business fără nicio direcţie, fără scop, fără habar, cu nişte oameni pe care nu i-aţi mai văzut niciodată. „Ce să spun?”, „Dacă spun o prostie?”, „Poate nici nu vrea să vorbească cu mine?”, „Nu vreau să fiu penibil/ă!”, „Nu am chef să-mi pierd timpul cu asta!”, „Mi-e ruşine”. Minimalizaţi astfel de gânduri şi hai să vorbim! Mai jos, câteva sfaturi utile de la hrnewsdaily.com.
„Nu toată lumea se pricepe să discute despre business aşa…lejer… şi fără o direcţie anume; mulţi ne îngrozim la gândul că la un moment dat dialogul va fi întrerupt de o tăcere jenantă (precum cea din lift) ori de pauze lungi şi discuţii despre vreme.
Pe de altă parte, mulţi dintre cei care se percep ca fiind pragmatici, orientaţi spre îndeplinirea obiectivelor, consideră că taifasul pe teme de business este lipsit de sens – nu există niciun obiectiv concret, nici un beneficiu palpabil – pur şi simplu o pierdere de timp. Chiar şi cei care se iniţiază în arta dialogului recunosc că nu sunt atraşi de dinamica taifasului.
Greşit! Pălăvrăgeala pe teme de business se poate dovedi extrem de importantă pentru dezvoltarea carierei ori business-ului. Dacă este condusă corect, poate face minuni pentru tine. Ai putea:
- Să pui mâna pe un contract nou;
- Să descoperi noi oportunităţi de business;
- Să-ţi extinzi reţeaua de contacte;
- Să afli despre noi job-uri şi oportunităţi de carieră;
- Să construieşti “relaţii profitabile”;
Capacitatea de a purta lejer o conversaţie, de a comunica deschis cu ceilalţi, reprezintă un soft-skill care te transformă într-un angajat preţios pentru orice organizaţie. Abilitatea de a învăţa lucruri despre oameni, de a-i determina să ţi se destăinuie în câteva minute, îţi poate fi de mare ajutor. Interacţiunea este esenţială atât cu clienţii, cât şi cu şefii, colegii şi partenerii, chiar dacă nu ai un scop specific. Dezvoltarea unei astfel de abilităţi te va ajuta să devii mai eficient şi mai iscusit în carieră, dar şi în viaţa personală. Poţi începe aşa:
Fii interesat de persoana care îţi vorbeşte. Să nu te intereseze sau să te prefaci că te interesează persoana interlocutorului îţi garantează …
Citeşte articolul integral pe hrmanageronline.ro.