Leader in Progress
Dania Șelaru, Doina Binig și Irina Vijoli, au fondat Digiquery alegând să rămână în țară și să contribuie la creșterea și dezvoltarea mediului antreprenorial.
Cum au influențat conceptele de psihologie și- neurostiințe abordarea ta managerială în construirea acestui program?
Irina Vijoli: Toate acestea au venit dintr-un parcurs propriu de învățare, presărat cu câteva momente de aha și lămurirea post factum a unor situații mai dificile cu care m-am confruntat în carieră. Am avut norocul să parcurg câteva programe excelente de formare managerială, dar cum accentul a fost mereu pus pe informația de business am simțit că mai lipsește ceva – exact informațiile de psihologie și neuroștiință.
Acestea au rolul major de a explica de ce-ul din spatele unor reacții și comportamente – fie că suntem membri ai unei echipe, sau manageri, leaderi.
Aplicațiile practice din psihologie și neuroștiințe sunt multiple pentru antreprenori și manageri – de la adoptarea stilului de leadership potrivit fiecărei situații la alcătuirea unor echipe autonome, motivate, echilibrate și capabile să livreze rezultate sau crearea unei mentalități de creștere în organizații, toate traduse în final prin obiective de business atinse mai ușor.
Cum percepeți schimbările aduse de digitalizare în contextul antreprenoriatului? Cum poate programul vostru ajuta antreprenorii să facă față acestor provocări?
Irina Vijoli: Pe de-o parte sunt schimbările legate de exterior – deschiderea către multiple piețe, oportunitate care vine la pachet și cu provocarea creșterii competiției și tehnologiile noi care pot disrupe cu ușurință modele de business. Pe de alta cele interne, oamenii lucrează de multe ori din locuri diferite și sunt supuși unui val constant de schimbări. Programul nostru ajută antreprenorii să formeze și să mențină echipe sudate, motivate și mai ales echipate cu instrumentele necesare pentru a face față schimbărilor în timp ce livrează rezultate.
Conține toate cele trei seturi de competențe necesare: business (noțiuni de strategie, vânzare, financiar, lucru cu oameni etc), autocunoaștere (stil de leadership, mentalitate de creștere, curaj, time management) și lucru cu alții (cum iau decizii, negociere, delegare, comunicare, conducere de ședințe eficiente). Faptul că ne vedem o dată pe lună ajută la creșterea coeziunii echipelor cu care lucrăm iar asistența oferită în mentoring are la bază experiența noastră de business cumulată de peste 70 de ani, putem susține și propune soluții eficiente când este nevoie și facilităm aprofundarea elementelor de la workshop-uri, așa încât participanții să le poată aplica în practica de zi cu zi.
Cum abordați în program aspectele legate de leadership și dezvoltarea părții emoționale a liderilor? Cum contribuie aceste aspecte la construirea unui brand personal solid?
Doina Binig: Noi subliniem faptul că leadershipul nu este un concept static, iar abilitățile legate de partea emoțională, ca și celelalte atribute care definesc un leader bun, pot fi dezvoltate și îmbunătățite în timp prin învățare continuă, auto-reflecție, experiențe practice și antrenament. Iar în cursul acestui proces de dezvoltare este bine să ai alături de tine și un partener de încredere.
Citește articolul integral pe Revista Psychologies