Măsoară de două ori, taie o singură dată!
În multe dintre companii evaluarea performantelor se face în baza unui sistem de competente bine pus la punct în cadrul căruia se măsoară comportamente şi abilităţi specifice. La fel se întâmpla şi la recrutare, unde, din ce în ce mai multe companii folosesc instrumente de evaluarea a potenţialului sau a potrivirii cu postul pe care le aplică în cazul listei scurte de candidaţi. În cazul training-ului, partea de evaluare a nevoilor de training se face prin ambele metode atât folosind instrumente de măsurare, cât şi prin discuţii unu la unu. În multe dintre locuri sunt folosite ambele metode în mod complementar, ne rămâne însă o parte neacoperită, pe care nu o măsurăm aşa cum ar trebui, anume, zona de Return On Investement.
Mie ce îmi iese?
Sau cum e spus mai bine în filmul Jerry Maguire, “Show me the money!”
“Return On Investement”, pe scurt ROI. Ce înseamnă asta? Ce câștigă compania în urma unui training.
Problema cu training-ul, mai ales cu zona de soft skills, este că e destul de greu să măsori ce se obține, rezultatele nefiind întotdeauna cele mai tangibile. Oamenii vor să vadă concret ce beneficii va aduce training-ul în bani. Dinamica pieței din România nu face decât să pună și mai multă presiune pe departamentele de Training/Resurse Umane care apelează la serviciile furnizorilor externi. S-a gândit oare cineva să măsoare care este ROI-ul pentru faptul că în cadrul companiei există un sistem de e-mail?
Ce înseamnă asta în bani?
Să măsori e ceva mai dificil, nu imposibil însă! Deși majoritatea profesioniștilor din lumea HR-ului sunt de acord că a devenit din ce în ce mai important să evaluezi efectele și beneficiile obținute în urma unui training, puţini sunt cei care o fac cu adevărat.
În România,…
Continuarea materialului o găsiți pe portalul www.hrmanageronline.ro.