Modestia în publicitate: Ce e conceptul de Humble Branding și cum arată o strategie de marketing

Trăim vremuri în care consumatorii devin tot mai sceptici față de promisiunile brandurilor, astfel că autenticitatea și simplitatea se transformă, practic, în instrumente pentru construirea încrederii. Reclamele exagerate și mesajele grandioase par să își piardă din eficiență, în timp ce brandurile care adoptă o abordare mai modestă și mai relatable reușesc să capteze atenția publicului.
Ultimul raport VML „The future 100” scoate la iveală un trend mai mult decât interesant: Humble Branding sau, să adaptăm în română, Branding cu modestie.
„În locul afirmațiilor grandioase, unele branduri îmbrățișează cotidianul, reușind totodată să transmită un impact emoțional – și amuzant”, arată sursa citată.
Mai sincer, mai uman
Valorizarea momentelor de zi cu zi și promovarea unui stil de comunicare mai apropiat de viața obișnuită. Despre asta e vorba, pe scurt. De la reclame imperfecte și estetici nefinisate până la umor autentic și emoții reale, brandurile încearcă să se reconecteze cu consumatorii într-un mod care să inspire încredere și apropiere.
„Pentru branduri, încrederea este în prezent o resursă limitată. Doar 13% dintre oameni spun că au o încredere puternică în brandurile pe care le folosesc pentru a furniza informații precise. Sean Pillot de Chenecey, autorul cărții The Post-Truth Business, care va fi actualizată pentru lansare în 2025, a declarat pentru VML Intelligence că este esențial ca brandurile să recâștige încrederea consumatorilor. El consideră că aceasta este «baza tuturor valorilor unui brand, iar, prin urmare, brandurile au un stimulent imens pentru a o păstra». Această abordare modestă și autentică ar putea contribui la restabilirea unei părți din acea încredere și, cu siguranță, rezonează cu consumatorii: 82% dintre respondenții la nivel global afirmă că preferă reclame umile, care nu fac afirmații grandioase”, se arată în raport.
Cum arată conceptul
„Campania Surreal din 2024 pentru cerealele sale bogate în proteine a adoptat o estetică improvizată, un design stângaci și texte cu greșeli de ortografie, având sloganul: «Nu ai chef luna asta? Nici noi». La Festivalul Cannes Lions 2024, Marc Pritchard, directorul de brand al P&G, a vorbit despre importanța de a «găsi creativitate în viața de zi cu zi», subliniind că produsele simple—de la scutece la hârtie igienică—«oferă oportunități imense, deoarece momentele de zi cu zi sunt pline de potențial creativ»”, explică specialiștii care au realizat raportul.
De ce merită
Este un concept care încurajează un branding umil, dar în același timp plin de umor, menit să capteze atenția tocmai prin faptul că scoate în față experiențe sau idei cu care rezonăm toți.
Practic, în locul unei perfecțiuni artificiale, autenticitatea brută și creativitatea inspirată din viața de zi cu zi par să ofere o cale eficientă pentru relații de durată cu publicul.
Conceptul oferă și o lecție valoroasă: uneori, sinceritatea și simplitatea pot avea un impact mult mai puternic decât orice promisiune extravagantă.
CITEȘTE ȘI: Cel mai scump Valentine’s Day? Prețurile la cafea, ciocolată și aur au atins maxime istorice
Foto: ID 340159551 © Ievgen Radchenko | Dreamstime.com