Motivare vs Manipulare
Poate ca nu v-ați gândit la asta înainte, dar există o diferență foarte mică între manipularea și motivarea angajaților.. La suprafață, asta ține foarte mult de nivelul de „engagement” al angajaților. Există acei angajați cărora chiar le place job-ul lor și se identifică cu obiectivele companiei. Totodată, există și aceia care pot avea nevoie să fie puțin împinși de la spate – lucru pe care conducerea îl va numi, inevitabil, motivare. Câteodată, această mică împingere poate fi interpretată mai degrabă drept manipulare decât motivare. Aici intervine, desigur, percepția. Managerii trebuie să își pună trei întrebări pentru a reuși să facă diferența între motivare și manipulare.
1.Cine beneficiază?
Motivarea oferă stimulente, imbolduri, încurajare și un nivel înalt de “engagement” angajaților. Aceasta aduce beneficii angajatului. Manipularea aduce cel mai probabil beneficii doar managerului, de exemplu, un control mai bun sau câștiguri obținute incorect.
Angajații cu un nivel mai mare de “engagement” vor obține avantaje personale în a munci pentru îmbunătățirea companiei sau a departamentului. Totuși, unii angajați se pot considera în afara misiunii companiei, simțindu-se astfel mai degrabă manipulați decât motivați. Managerii trebuie să facă din misiunea organizației un lucru important și relevant pentru toți angajații, pentru a evita confuzia.
Citeşte mai mult pe dorudima.ro