O fi bună sau rea? Drama ideilor inteligente
Să recunoaştem că acesta este mecanismul. Aşa cum abia dacă apar câteva întrebări la finalul unei prezentări, la fel de chinuit apar şi ideile bune din partea angajaţilor noştri. Idei care ar putea contribui în mod real la dezvoltarea companiei sau la depăşirea unor provocări. Dar tăcerea nu trebuie să ne mire pentru că într-un fel ne caracterizează…la şcoală rareori era motivată proactivitatea şi iniţiativa.
Vă prezint mai jos un text publicat pe hrnewsdaily.com care indică câteva cauze ale lipsei de iniţiativă:
"Angajaţii voştri pot avea unele dintre cele mai bune idei legate de mijloacele prin care organizaţia ar putea să crească. Dar este logic să fie aşa! Angajaţii cunosc frustrările şi nevoile clienţilor/furnizorilor, sunt în contact direct şi permanent cu ceea ce se întâmplă zilnic în organizaţie şi în piaţă, cunosc problemele şi provocările mediului în care muncesc.
Ceea ce angajaţii trăiesc zi de zi este de multe ori o experienţă străină pentru top management. Şi atunci, de ce nu valorificăm ideile angajaţilor? În primul rând, poate pentru că nu avem acele idei bune. De ce? Fie pentru că angajaţii sunt timizi, fie pentru că nu ştim cum să le stimulăm creativitatea, fie din cauza ambelor situaţii. De exemplu, un manager incompetent poate “să anihileze” iniţiativa unui angajat, şi în timp ce managerul poate da uitării această întâmplare, angajatul cu siguranţă va ţine minte că ideile sale nu valorează nimic.
Managerii care sunt suficient de deştepţi să recunoască o idee bună trebuie să susţină şi să încurajeze iniţiativele viitoare, chiar dacă nu implementează fiecare propunere.
De ce se simte angajatul respins?
1. Mândrie şi ruşine. Mulţi oameni au reţineri în a-şi asuma riscuri. Chiar dacă nu au trecut niciodată printr-o respingere, ei au o serie de temeri. Altfel spus, se tem să nu fie puşi într-o lumină proastă, se tem că nu vor fi capabili să detalieze acea idee sau să răspundă la întrebări dificile, pentru care nu sunt pregătiţi…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.