Oamenii merg la birou să muncească, forfota din jur e o problemă, dar managerii ignoră asta – Analiză Oxford Economics
În cadrul studiului au fost intervievați peste 1.200 de manageri cu funcții de conducere din mai multe industrii și țări, precum Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Germania, India, China, Australia, Danemarca, Suedia, Finlanda și Norvegia.
Studiul a inclus și interviuri aprofundate cu manageri care iau măsuri de creștere a colaborării și a productivității în rândul angajaților care lucrează în birouri de tip open space.
Rezultatele principale au fost următoarele:
Angajații își doresc să își poată desfășura munca fără întreruperi. Beneficii precum mâncarea gratuită sunt mult mai puțin importante pentru ei decât posibilitatea de a se concentra fără a fi întrerupți.
Aproximativ trei sferturi dintre cei intervievaţi simt nevoie de a fi prezenţi efectiv la birou pentru a putea lucra, dar mulţi sunt nevoiţi să găsească diverse metode pentru a evita distragerea atenţiei. Astfel, 39% lucrează în camerele de relaxare pentru a nu fi distraşi, 37% ascultă muzică pentru a bloca zgomotul din jur, iar 34% îşi iau pauze de relaxare.
Integrarea dispozitivelor tehnologice a progresat, dar încă nu s-a finalizat. Managerii se așteaptă ca angajații să fie conectați la munca lor de la birou în permanență, însă doar 40% dintre aceștia spun că dispozitivele pe care le folosesc acasă sunt compatibile cu echipamentele și aplicațiile de la birou.
Conexiunea constantă poate duce la un comportament obsesiv și poate cauza epuizare. Peste o treime din angajați își folosesc obsesiv dispozitivele tehnologice, din nevoia de a fi la curent cu cele mai noi informații sau din cauza presiunii sociale.
Managerii nu observă problemele. Aproape două treimi dintre ei spun că angajații lor dispun de tot echipamentul de care au nevoie pentru a nu fi distrași la birou, în timp ce mai puțin de o jumătate dintre angajați sunt de acord cu această afirmație.
„Zgomotul și factorii care distrag atenția au un impact major asupra productivității,” spune Edward Cone, Deputy Director of Thought Leadership and Technology Practice Lead, Oxford Economics. „Sunt probleme pe care companiile le pot remedia, dar întâi trebuie să le conștientizeze.”
CE TREBUIE SĂ FACĂ MANAGERII PENTRU A REZOLVA PROBLEMELE
Rezultatele studiului includ și recomandări pentru companii, pentru ca acestea să își ajute angajații să fie mai productivi, așa cum își doresc și ei:
- Managerii ar trebui să inițieze un dialog cu angajații, pentru a stabili exact care sunt nevoile acestora la locul de muncă sau pentru a lucra de acasă și de ce echipamente au nevoie.
- Companiile ar trebui sa se asigure că angajații dispun de echipamentul și aplicațiile necesare pentru a putea lucra de oriunde.
- Companiile ar trebui să le ofere angajaților locuri liniștite, spații și echipamente adecvate pentru a se putea concentra pe ce au de făcut.
- Companiile ar trebui să își încurajeze angajații să se deconecteze după terminarea programului, pentru a găsi un echilibru între job și viața personală.
Satisfacția angajaților și productivitatea acestora contribuie în mod direct la succesul financiar al unei companii. Astfel, concluziile studiului arată că un spațiu de lucru atent aranjat, tehnologia compatibilă cu echipamentul de acasă și un echilibru mai sănătos între viața personală și cea de la birou sunt factori care merită un efort suplimentar.