Online, de la simple plăţi, la aprobare de credite
Cum funcţionează sistemul de internet banking şi care au fost motivaţiile oferirii premiului?
Garanti Online a fost conceput pentru a putea fi accesat oricând și de oriunde, singura condiție fiind ca utilizatorul să aibă conexiune la Internet. Toate tranzacţiile sunt procesate în timp real, iar transferurile de bani operate sunt trimise imediat ce au fost introduse în sistem.
Garanti Online eficientizează tranzacţiile bancare, oferind clienților în acelaşi timp şi siguranța de care au nevoie atunci când lucrează cu o bancă. De aceea, renumita publicație de business Global Finance ne-a premiat şi anul acesta ca “Best Consumer Internet Bank în România”.
Evaluarea a fost efectuată pe baza unor criterii, precum: importanţa strategiei de a atrage și deservi clienții online, succesul în a face clienții să folosească produsele web, creșterea numărului de clienți online, varietatea ofertei, dovada tangibilă a beneficiilor câștigate de pe urma inițiativelor pe internet, funcționalitatea și designul website-ului.
Când aţi lansat acest serviciu şi care sunt rezultatele din ultima perioadă?
Garanti Online a fost lansat în octombrie 2007, inițial pentru persoanele fizice, pentru ca în mai 2008 să devină disponibil și pentru clienții persoane juridice. Numărul de utilizatori Garanti Online a crescut cu 5% în primul semestru al acestui an, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, numărul tranzacțiilor prin internet banking a crescut cu 31% în primele șase luni ale anului, față de primul semestru al anului 2013.
Integrarea aplicaţiei online de solicitare credite, iLoanU, în platforma de internet banking, în 2013, a transformat Garanti Online în primul serviciu de internet banking din România prin care cererile de credite pot fi preaprobate în timp real. Construit pe o infrastructură de ultimă generație, Garanti Online a primit de la lansarea sa mai multe premii interne și internaționale.
Care este profilul clientului care foloseşte serviciile online?
Indiferent dacă vorbim de profilul clienților persoane fizice sau al celor persoane juridice, internetul devine pe zi ce trece o componentă indispensabilă în orice tip de activitate. Desfășurarea de operațiuni în mediul online depășește evoluția firească a tehnologiei și devine un stil de viață pentru toţi utilizatorii şi consumatorii de internet. Tocmai de aceea noi mizăm pe inovație și comunicăm cu clienții noștri prin intermediul unor produse și servicii dezvoltate cu ajutorul tehnologiei de ultimă oră.
Ce s-a schimbat în această privinţă în ultimii ani?
Numărul de utilizatori de servicii de internet, fie pe calculator, fie pe telefonul mobil, s-a multiplicat considerabil în ultimii ani. Consumatorul de online este din ce în ce mai dornic de informație, de produse și servicii care să îi eficientizeze timpul și care să îi permită derularea de operațiuni oricând și de oriunde. De câțiva ani vedem o migrație spre online a tot mai multor industrii și afaceri. Internetul devine în ritm accelerat atât mijlocul, cât și destinația acestui tip de consumator, care într-un viitor nu foarte îndepărtat va fi de referință la nivel de piață.
Ce alte canale alternative de distribuţie aţi dezvoltat?
Canalele noastre de distribuție includ, pe lângă rețeaua de agenții, pe care plănuim să o extindem până la finele anului, serviciul de Internet banking Garanti Online și bancomatele inteligente BancoSmart. Investim în mod constant în canalele alternative de distribuție și în inovație, beneficiind de sprijinul băncii noastre mamă – Turkiye Garanti Bankasi AS.
Cum funcţionează bancomatele inteligente?
ATM-urile noastre inteligente, pe care le-am denumit BancoSmart, funcționează sub forma unor mici agenții bancare, disponibile oricând, la orice oră și în oricare zi a săptămânii, atât pentru clienții Garanti Bank, cât și pentru persoanele care nu au un cont deschis la noi.
La ATM-urile BancoSmart pot fi efectuate diverse operațiuni bancare, atât cu cardurile emise de noi, cât şi cu carduri emise de alte bănci, dar și fără card. Printre acestea se numără: plata facturilor de utilități și telecomunicații, a pachetelor de vacanţă, reîncărcarea cartelelor preplătite, schimb valutar, rambursarea ratelor pe cardul de credit Bonus Card, depunere de numerar în conturi deschise în cadrul băncii, în lei şi euro, şi, de asemenea, plata ratelor la creditele deţinute de clienţi la Garanti Bank.
Dar platforma online de acordare de credite?
iLoanU este prima platformă online din România prin care clienţii şi potenţialii clienţi pot afla pe loc dacă cererea lor de credit a fost preaprobată de către bancă, datorită unui algoritm avansat care stă la baza soluţiei web.
Platforma permite persoanelor fizice interesate să aplice direct pentru credite, oriunde s-ar afla. iLoanU poate fi accesată de pe website-ul www.GarantiBank.ro, la secţiunea „Credite”, cât şi pe Garanti Online, serviciul de internet banking.
Ce servicii nu au fost trecute încă în online?
Internetul nu permite depunerea sau ridicarea de numerar, însă aceste operațiuni pot fi efectuate la orice ATM inteligent din rețeaua BancoSmart, 24/24de către oricine, indiferent dacă este client al băncii sau nu.
Când se va renunţa de tot la clasicul ghişeu?
Rețeaua vastă de ATM-uri inteligente și serviciul Garanti Online, care ne-a adus recunoaștere la nivel național și internațional, sunt mijloacele prin care reușim să ajungem inclusiv la clienții care nu au în apropiere o agenție Garanti Bank.
Există posibilitatea ca pe viitor ghişeul bancar sau casieria să dispară. Cu toate acestea, banca nu este doar o instituție care gestionează finanțele clienților săi. Este un loc în care oamenii se pot întâlni, pot discuta și primi consiliere specializată.
„Garanti Bank investește constant în inovație și în dezvoltarea produselor, motiv pentru care serviciul nostru de internet banking, Garanti Online, continuă să facă diferența pe piață”, Virginia Oțel, Communication Leader, Garanti Group România