Pe ce este important sa se concentreze un coach la inceput de drum
Acest lucru nu este rau deloc. Avem nevoie de ghidare si de o persoana care sa ne ajute sa ne mentinem focusul pe obiectiv.
Problema intervine in alta parte. Problema este pe ce anume se concentreaza un coach la inceput de cariera.
Care sunt preocuparile unui coach la inceput de drum:
Iti propun sa vedem impreuna cu ce isi ocupa timpul un coach care a inceput de curand in aceasta meserie:
1. Inovare : Multe persoane au ajuns in aria de coaching deoarece au avut o revelatie la un momentdat si isi doresc sa o impartaseasca altor oameni. De aceea creaza propriile sisteme, metode, unelte, pe care nici ei nu le-au folosit inca, prin care sa ii ajute pe ceilalti.
Totusi aici exista o MARE problema : ca reinventeaza roata. Provocarea este ca reinventarea rotii ia mult timp si da rezultate slabe sau dezastruoase.
2. Marketing online : A doua preocupare de cele mai multe ori este sa creeze un site care sa vanda serviciile lor de coaching. Aici petrec intre 1-3 zile pana cand gasesc template-ul potrivit pe care oricum il schimba peste o saptamana pentru ca era o chichita care nu se potrivea asa cum isi doreau ei.
Apoi isi fac pagina de Facebook in care invita toti prietenii sa le dea un like si pe care posteaza informatii pe care ei le considera utile.
Aici iar este o mare problema : Faptul ca nimic din acestea nu conduce suficient de repede la cel mai important factor pentru inceput : VANZAREA.
3. Studiu fara practica : Pentru ca este la inceput de drum este nevoie sa studieze. Asa ca studiaza… si studiaza … si studiaza… si merge la evenimente … si mai studiaza un pic … si mai participa la o intalnire … si studiaza … si nu practica nimic din ce a studiat.
Iar dupa cateva luni se intreba: De ce nu functioneaza? Eu ma educ atat de mult, sunt tot timpul activ, sunt prezent si totusi nu am nici un client. De ce nu functioneaza?
Nu este nimic in a studia, insa daca acel studiu vine fara o doza buna de practica, beneficiul sau este mic sau foarte mic.
Spune-mi te rog : Te regasesti intr-una din situatiile de mai sus?
De unde le stiu atat de bine? Foarte simplu. Am trecut prin ele.
Am facut aceste greseli. Stiu cat de frustrant este sa muncesti tot timpul si sa ai rezultate 0 sau apropiate de 0. Stiu cum este sa te zbati si sa vezi la sfarsitul lunii ca nu ai incasat nici un ban din eforturile tale.
Cel mai trist este ca aceasta frustrare omoara motivul nr. 1 pentru ca majoritatea oamenilor intra in domeniul de coaching : Contributia. Cei mai multi oameni intra in acest domeniu pentru ca isi doresc sa contribuie la societate.
Totusi modul in care profeseaza este unul total neprofesionist si este facut mai mult ca un hobby decat ca un business sau o cariera.
Pe ce anume este important sa te focusezi cand esti la inceput?
Cel mai si cel mai important element atunci cand esti la inceput de drum este : VANZAREA.
Cel mai important este sa vinzi serviciile tale de coaching cuiva, oricui.
Din vanzare va veni:
1. Exeperienta. Vei dobandi mai multa incredere in ceea ce faci si vei vedea ca functioneaza.
2. Feedback. Clientii iti spun cum sa te imbunatesti. Ei iti ofer cel mai bun training pe care il poti avea.
3. Sustenabilitate. Oricat de pasionat ai fi de domeniu, pasiunea scade dramatic atunci cand vezi ca la sfarsitul lunii nu ai castigat nimic din activitatea ta.
Deci focus-ul este sa vinzi.
Nu sa imbunatatesti produsul.
Nu sa vezi ce fac toti ceilalti traineri si coach din piata.
Nu sa mergi la toate cursurile posibile.
Nu sa iti creezi un site care sa fie genial din punct de vedere al design-ului.
Focus-ul este vinzi.
In incheiere, daca esti un coach la inceput de drum iti propun urmatorii 2 pasi:
1) Gaseste un mode functional de coaching.
Scolile care ofera acreditare in coaching iti ofer acest model functional. Important este sa nu inovezi pentru ca exista un motiv pentru care acel model functioneaza.
2) VINDE
In incheiere vreau sa iti las un citat care sa te inspire : „Nimic nu se intampla pana cand cineva nu vinde ceva.” – Jim Barksdale
Paul Ardeleanu este cel mai tânăr speaker profesionist din România. Lucrează în calitate de Public Speaking coach şi trainer la Coaching4you, una din cele mai active firme de business coaching şi training din România. În cadrul firmei, Paul îi sprijină pe manageri, antreprenori şi speakeri profesionişti să îşi dezvolte muşchiul vorbirii în public pentru a avea prezentări memorabile şi de impact. Acesta este trainer atestat CNFPA, livrând traininguri de Presentation Skills de mai bine de 4 ani.