Primii pași greșiți: de ce angajații încep să regrete jobul chiar din onboarding – Studiu

Onboardingul ar trebui să fie un proces de integrare și motivare, dar pentru mulți angajați devine un motiv de regret. Aproape 4 din 10 angajați (39%) și-au pus întrebări serioase despre alegerea făcută chiar în timpul onboardingului. Pentru angajații din generația Z, procentul urcă la 49%, potrivit unui studiu realizat de TalentLMS și BambooHR și citat de prnewswire.com.
Mai mult de jumătate dintre angajați (52%) au declarat că onboardingul a fost axat în mod excesiv pe procese administrative, în detrimentul pregătirii reale pentru job. 23% au spus că au avut dificultăți în dezvoltarea abilităților din cauza lipsei unor opțiuni de învățare personalizate.
Gen Z și problemele de onboarding
Potrivit sursei citate, 47% dintre angajații din această categorie de vârstă spun că au fost copleșiți de volumul de informații, iar 41% au simțit lipsa unei conexiuni umane autentice. În lipsa unui sprijin direct, 44% dintre angajații Gen Z au preferat să caute răspunsuri la întrebări cu ajutorul AI, în loc să apeleze la manager.
Cu toate acestea, 60% dintre toți participanții la sondaj spun că nu au primit niciun fel de instruire în utilizarea AI, deși acesta devine tot mai frecvent parte din procesul de învățare informală.
Modelul hibrid funcționează mai bine
Cei care au trecut printr-un onboarding hibrid, care combină interacțiunile digitale cu cele față în față, s-au declarat cei mai mulțumiți: 75% dintre aceștia spun că experiența a fost satisfăcătoare. În plus, doar 10% dintre ei au raportat nemulțumiri legate de sprijinul primit după onboarding, comparativ cu 21% dintre angajații care au trecut printr-un onboarding exclusiv remote.
CITEȘTE ȘI: Care sunt județele cu cele mai mari și cele mai mici salarii din România și cum stă Capitala
Foto: ID 321814601 | Company © Yuri Arcurs | Dreamstime.com