Respectă-ți angajatul și îți va fi cel mai bun ambasador de brand!
„Oamenii caută, în ziua de astăzi, să fie inspirați. Iar dacă CSR-ul umanizează un business, atunci oamenii se vor simți implicați în afacere”, a mai afirmat Vigroux.
Din forța de muncă disponibilă în 142 de state, la nivel mondial, 63% dintre angajați nu sunt implicați în proiecte de CSR. Doar unul din patru este implicat activ în așa ceva și doar 13% s-au declarat relativ implicați, potrivit unui studiu Gallup.
Citește și România prezbită prin ochii primului oculoplastician din țară
Dacă ne uităm la cifrele legate de cei care se simt sau sunt implicați în companie și proiectele acesteia, veți vedea că diferențele sunt clare. Astfel că, dintre cei care nu sunt implicați în activitățile extra ale companiei, doar 3 din 100 ar vorbi de bine firma în care lucrează. Tot aceștia sunt cei care în timpul unui an de lucru își iau, în medie, scutire pe 6,2 zile pe motiv de sănătate. Totodată, doar 13% sunt cei care ar recomanda serviciile firmei pentru care lucrează.
De partea cealaltă, a celor care sunt sau se simt implicați în activitățile companiei 67% ar recomanda compania, nu își iau decat 2,7 zile scutire pe motiv de sănătate și 87% chiar ar recomanda și produsele firmei în care sunt angajați.
Business-ul pentru bani este unul sărac
„CSR-ul nu ar trebui lăsat doar pe seama ONG-urilor. Cine crede că o afacere se face doar pentru a aduce profit se înseală”, a mai spus Gregoir Vigroux. Afirmațiile șefului de marketing se potrivesc de minune cu crezul lui Henry Ford, fondatorul companiei Ford, care spunea că „o afacere care nu produce decât bani, este o afacere foarte slabă”. Este foarte posibil ca oamenii de pe Wall Street sa nu fie de acord cu cei doi, mai ales că în jungla financiară, CSR-ul este pentru cei slabi, de la finalul „lanțului trofic”.
Citește și CSR, doar proiecte sau strategie de afaceri?
„Angajații vor să știe că fac ceva bun cu timpul lor”, mai spune Vigroux. Părerea lui este confirmată și de cifrele unor studii care arată că, unul din doi (47%) angajați ar lua în considerare schimbarea serviciului dacă ar simți că angajatorul nu are nici un program de responsabilitate socială. Pentru 83% dintre aceștia este foarte importantă implicarea companiei în activități sociale, atunci când vine vorba să aleagă un job.
Un procent copleșitor de 95% spun că se simt mai implicați în companie atunci când știu că aceasta oferă ceva înapoi comunității din care face parte. Nu mai este nevoie să spunem că atunci când un angajat se simte bine la locul de muncă acest lucru se vede și în productivitatea lui.
Angajatul, ca un membru al familiei
Felul în care o companie își tratează angajații reprezintă un indicator foarte puternic implicarea acesteia în proiectele de responsabilitate socială. Companiile nu pot spune cu adevărat că le pasă de comunitățile în care activează dacă nu își pun pe primul loc angajații.
Citește și Cum influenţează angajaţii CSR-ul şi viceversa
În România, există foarte multe companii care la nivel declarativ, sunt mai active în CSR decât cele mai prestiogioase ONG-uri, dar realitatea este cu totul alta. Iar primul semn pentru a percepe cu adevărat respectiva companie este să verifici gradul de mulțumire a angajaților.