Rolul managerului este să schimbe procesul, nu să preseze angajaţii peste limite
Peste 20 de oameni cu funcţii de management au trăit, timp de o zi, o experienţă pe care nu o vor uita prea curând (o spun ei, nu noi!): o simulare de business care să producă profit până la finalul zilei.
Concret, cei doi traineri certificaţi Black Belt Lean Six Sigma International Ion Teohari şi Aurelian Iuşcu au creat o schemă de companie de asigurări de bunuri care să satisfacă cele mai grele cerinţe ale clienţilor.
Toţi managerii prezenţi au îndeplinit, tematic, câte o funcţie în cadrul companiei: de la poştaş şi registratură, la directori de divizie şi chiar clienţi. Mai mult decât atât, sub atenta îndrumare a lectorilor, participanţii au fost nevoiţi să aplice principiile Lean Six Sigma pentru a putea satisface cerinţele extrem de dure ale clienţilor: de la procesarea unei cereri de asigurare în 5 minute, la procesarea ei în mai puţin de un minut.
De la colectarea cererilor de către poştaş, la preluarea lor de către registratură şi transmiterea către departamentele comerial, financiar şi de dezvoltare, managerii au avut obligaţia de a obţine rezultate urmând un set de "fişe ale postului". Ulterior, cu sfatul permanent al celor doi profesionişti Business Future Solutions, participanţii au avut voie să "schimbe regulile jocului" şi să restructureze compania astfel încât să obţină rezultate excepţionale.
Ceea ce au şi făcut! Puşi în faţa faptelor, participanţii au reuşit performanţa de a atinge un timp mediu de sub 40 de secunde pentru satisfacerea unei cerinţe, de la 15 minute/cerinţă – cât au înregistrat în prima fază a exerciţiului.
Poţi dubla profitul companiei tale
"Îţi recuperezi banii înzecit, credeţi-mă!", aşa a sunat feedback-ul unui manager PEPSICO, unul dintre participanţii de la workshop-ul de ieri, certificat Lean Six Sigma.
Ca să vorbim şi pe înţelesul celor care aud pentru prima dată de instruirea Lean Six Sigma: metoda constă în demonstrarea eficienţei lucrului în grup pentru identificarea cauzelor de origine ale unei probleme, pentru găsirea şi implentarea unor soluţii comune, viabile şi care să reziste în timp.
Tematica este abordată prin simularea unui proces tranzacțional, particularizat pentru diverse domenii de activitate. Cum se definește problema, ce și cum trebuie măsurat, cum să reproiectezi, dacă este nevoie, întreaga activitate, pornind de la ceea ce constituie elementul cheie al oricărui process, fie el de producție sau tranzacțional: clientul, intern sau extern?
Pentru mai multe informaţii, accesaţi site-ul Business Future Solutions.
Despre profesioniştii Lean Six Sigma:
Ion Teohari, Lean Six Sigma International Certified Black Belt, IASSC Accredited Training Associate
Ion Teohari, are o experiență de peste 10 ani atât în proiecte Lean Six Sigma cât și în training. Dispune de asemenea de o experiență vastă în IT și comunicații, activând timp de 8 ani ca Sales Manager, apoi alți 8 ani, între 1998 și 2006, în calitate de Country Manager România pentru Meta Group Inc. USA, numărul doi mondial în consultanță IT&C.
Aurelian Iuşcu, Lean Six Sigma International Certified Black Belt, Managing Partner Business Future Solutions
Aurelian are o experiență profesională de 15 ani în zona financiar bancară, ocupând funcții de management în BRD – GSG. Proiectele gestionate au acoperit zonele de piețe de capital, operațiuni valutare, carduri bancare, reorganizare agenții, (re)design procese bancare, îmbunătățire și optimizare a proceselor de business, managementul schimbării. A fost implicat în implementarea de soluții de project management (EPM).