Rovinietele online, businessul care simplifică viaţa şoferilor români
Scala Assistance, companie fondată în Cluj-Napoca, a intrat pe piaţa de profil în anul 2007, aducând în premieră în România conceptul de vânzare online a vinietelor. De altfel, Dan Ciceu, absolvent al Universităţii Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca şi a unui master în Business Administration în cadrul aceleiaşi instituţii, şi Dan Alexandru Cobeanu, absolvent al Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor din Iaşi (MA şi BA), mai lucraseră împreună în cadrul proiectului ASIGUR.COM – primul portal de asigurări online din România. „A fost o experienţă unică să dezvoltăm împreună un produs inovator, o revoluţie practic în domeniul asigurărilor din mediul online. Colaborarea a fost una excelentă, de aceea, când s-a ivit oportunitatea, am decis asocierea în cadrul proiectului roviniete.ro”, povestesc cei doi.
2010, ANUL ÎN CARE BUSINESS-UL A LUAT AVÂNT
Astfel, în 2007, ei au fost cei care au introdus rovinietele online pe piaţa din România. Vânzările au luat cu adevărat amploare începând cu anul 2010, când a avut loc modificarea sistemului de taxare: eliminarea rovinietei fizice (stickerele lipite pe parbriz) şi introducerea vinietei electronice. În acest mod ei au avut posibilitatea să ajungă mult mai uşor la clienţi. Au investit în dezvoltarea site-ului
roviniete.ro, astfel încât, la finalul procesului de achiziţie, clientul primea pe e-mail rovinieta. Acest mecanism a simplificat considerabil achiziţia şi, implicit, viaţa şoferilor români.
La momentul actual, website-ul roviniete.ro este utilizat lunar de peste 100.000 de utilizatori unici din România.
Vânzarea vinetelor este asigurată și prin divizia proprie de vânzări corporate, precum şi printr-o gamă largă de parteneriate strategice. Pe lângă distribuţia online, cei doi au dezvoltat o rețea care acoperă acum peste 10.000 de puncte fizice de vânzare proprii sau ale partenerilor (printre aceştia, PayPoint România, Banca Transilvania, ING sau lanţul de benzinării Gazprom România).
CE BENEFICII AU COMPANIILE CARE CUMPĂRĂ ROVINIETE ONLINE
O serie de beneficii au fost gândite pentru companiile care cumpără roviniete online. Pentru clienţii corporate, serviciile sunt asigurate printr-o platformă online dedicată şi printr-un call center propriu. Clienţii pot beneficia de un manager de cont dedicat, cât şi de asistenţă permanentă la plasarea optimă a comenzilor online, într-un mediu securizat. „În prezent, studiem mai multe posibilităţi prin care să scădem presiunea financiară pe care o resimt clienţii în bugetul lor.”
De asemenea, o mare atenţie va fi îndreptată spre dezvoltarea de soluţii software, atât la nivel de experienţă a utilizatorului şi a interfeţei la nivelul clientului direct, cât mai ales la nivel de securitate a operaţiunilor din platformă.
Mai mult, din dorinţa de a oferi servicii de calitate, ei au implementat un sistem de management orientat permanent către îmbunătăţirea performanţei, respectând normele standardului ISO 9001: 2008 – limbaj comun în ceea ce priveşte calitatea în peste 160 de ţări şi 800.000 de organizaţii. Compania este singura din România care are certificare ISO 9001: 2008 pentru activitatea de emitere a rovinietelor.
În acest moment, compania are o echipă formată din 18 oameni, dedicaţi acestui business. Din 2017 au în plan încasarea taxei de pod de la Feteşti, iar în perspectivă să reintroducă încasarea vinietelor de Ungaria, precum şi a celor de Bulgaria.
“Înainte de a ne stabili obiectivele pentru anul acesta şi a face un plan de acţiune corespunzător, analizăm cu atenţie cifrele din 2016 şi le introducem în tabloul general al firmei. Anul 2016 a fost un an axat pe expansiune geografică în retail şi pe creşterea portofoliului de clienţi în zona de corporate. Din rezultatele preliminare ne-am atins ţintele, iar în unele cazuri le-am depăşit. Ne dorim să fixăm şi pentru anul acesta obiective realiste, pe care să le îndeplinim cu succes şi să oferim servicii de calitate clienţilor noştri”, concluzionează fondatorii Scala Assistance, Dan Alexandru Cobeanu și Dan Ciceu.
„În 2017, îmi doresc să călătoresc mai mult împreună cu familia, să descoperim lucruri noi, să practicăm activităţi care ne relaxează şi ne fac fericiţi“ – DAN CICEU (foto)
„Pe plan personal, anul 2017 va fi despre timp petrecut în familie, dar şi despre dezvoltare personală, aspecte care au avut de suferit în ultima perioadă. Dezvoltarea unui business în ritmul din ultimii trei ani a presupus destul de multe sacrificii. De aceea îmi doresc să mă concentrez cât mai mult pe aceste aspecte în 2017“ – DAN ALEXANDRU COBEANU (foto)
Articol preluat din numărul 234/februarie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici