Seductia in afaceri si relevanta
Cu totii primim in cutia postala diverse oferte “de nerefuzat”. Catora le dam curs?
Relevanta in persuasiune inseamna sa stii ce nevoi are celalalt la un anumit moment si sa-i oferi exact ceea ce ii trebuie. Mai inseamna ca l-ai studiat indeajuns pe interlocutor, ca ai petrecut cu el destul de mult timp pentru a-l cunoste, pentru a-l intelege, stii ce este important pentru el, pentru business-ul lui, pentru timpul lui liber, pentru viata lui etc. Inseamna sa-l intelegi, sa-i pui mai multe intrebari decat ii furnizezi informatii si sa-i arati ca-ti pasa.
Un studiu destul de recent arata ca 59% din populatie crede ca “majoritatea marketingului si a publicitatii nu are niciun fel de relevanta pentru ei”, iar 33% ar fi dispusi chiar sa-si scada un pic nivelul de trai doar pentru a trai intr-o societate fara marketing si publicitate.
Este curata nebunie sa crezi ca poti convinge pe cineva de un anumit lucru de care nu este deloc interesat. De multe ori insa, se intampla asa…
Am avut un partener de business care povestea potentialilor clienti, aproape de fiecare data, toata povestea produselor si serviciilor oferite, spunand “nu se stie niciodata la ce face click”. Nu am putut intelege de ce nu-si investea timpul si energia incercand sa afle ce nevoi are celalalt. Era mai simplu si mai eficient pentru ambele parti. Plus ca ar fi aratat ca ii pasa!
Cea mai buna intrebare pe care ti-o poti adresa este “Ce o face pe aceasta persoana sa fie potrivita mesajului meu?”. Raspunzand la aceasta intrebare iti vei imbunatati sansele sa gasesti exact persoana sau grupul potrivit mesajului tau. Iar relevanta porneste de la grija. Daca celalalt simte ca iti pasa de el, atunci esti mult mai important pentru el decat cineva care spune: “Vreau doar cateva minute din timpul dumneavoastra pentru a va face cunoscute serviciile noastre”.
Pana data viitoare ganditi-va ce intrebari ar trebui sa va mai adresati in legatura cu relevanta mesajului vostru si… fiti seducatori!
Dana Burghel
Executive Director Learning About – Part of the Evolution