Setează ţeluri dificil de atins pentru ca oamenii să dea tot ce e mai bun din ei
Ideea a fost prezentată pentru prima dată de profesorul de psihologie Edwin Locke, de la Universitatea din Maryland, în 1968, aminteşte Business Insider.
Încă de atunci, strategia a fost testată de mulţi manageri, care susţin că dă roade.
Iar John Doerr a reluat-o şi a analizat-o pe larg în cartea sa, "Measure What Matters". El explică acolo mecanismele din spatele procesului de stabilire a ţelurilor, care sunt folosite de oameni din companii precum Google, MyFitness Pal şi Intel.
Ideea este că oamenii lucrează mai bine atunci când scopul e dificil de atins. În sensul că performează, sunt mai creativi şi mai productivi.
Un alt aspect important este ca ţelul să fie bine definit. Dacă e vag formulat, atunci oamenii nu reuşesc să găsească motivaţia pentru a da ce e mai bun din ei, aşa că vor face ce e de făcut doar ca să bifeze sarcina respectivă.
Concluzia? Ţinteşte cât mai sus şi oamenii te vor urma.