Social media, cea mai importantă carte de vizită pe care o ai
Știm cu toții că, în ziua de astăzi, angajatorii se uită cu mai multă atenție la cine și cum ești în spațiul virtual. Un studiu din 2014 ne arată că 93% dintre angajatorii din Statele Unite ale Americii se uită la profilul de social media atunci când se decid dacă angajează sau nu un om. Această amprentă virtuală contează enorm în luarea deciziei de angajare, iar ignorarea acestui fapt se face doar pe riscul propriu. Cum să eviți o situație neplăcută și să devii „material” angajabil încă de la profilul de social media? Citește cu atenție și aplică în viața de zi cu zi aceste mici secrete.
1. Schimbă-ți focusul
Folosește social media la adevărata sa valoare. Nu da share doar la lucrurile din viața ta personală sau la preferințele tale culinare. Pune conținut ce ar putea fi interesant și pentru alții sau chiar pentru potențiali angajatori din domeniul în care vrei să intri.
Citește și Cum să-ți găsești un job bun pentru acasă? Află și cât se câștigă pe un astfel de post!
Indiferent dacă folosești mai mult Facebook-ul sau Twitter-ul, ce pui acolo trebuie să aibă valoare adăugată. Dacă ai mers la niște cursuri, asigură-te că bifezi acest lucru pe profilul tău.
2. Transformă-ți profilul în portofoliu
Odată ce ai făcut schimbarea de macaz spre conținut relevant, organizează-te astfel încât cine vede pentru prima dată profilul tău să aibă o idee clară despre experiența și abilitățile tale profesionale. Și concret, ai grijă ca profilul tău de pe rețelele sociale să fie asemeni unui CV și să includă companiile pentru care ai lucrat și toate informațiile relevante din punct de vedere profesional. Dacă scrii conținut, de exemplu, pe Facebook poți urca foarte ușor materialele pe care le-ai scris până acum. LinkedIn-ul te ajută cel mai bine să îți organizezi nu doar CV-ul și experiența anterioară, ci și să intri în contact cu specialiști din zonele tale de interes profesional.
3. Intră în contact cu cine trebuie
Așa cum ziceam mai sus, Linkedin-ul este un instrument esențial care te ajută să prinzi un job bun. Dar el nu este singurul. Strategia ta de networking online trebuie să aibă în vedere și Facebook-ul, care are grupuri dedicate aproape pe orice subiect, sau Twitter-ul, cu căutările personalizate de hashtag-uri.
Citește și Comunicarea personalizată în era tehnologiei, sau cum să ţii pasul cu propriii consumatori
Ca orice introducere, și cea de pe social media trebuie să respecte regulile politeții și ale firescului. Nu încerca să te vinzi de prima dată. E suficient să te prezinți și să menționezi motivul pentru care vrei să-l contactezi pe respectivul personaj.
4. Alătură-te conversațiilor relevante
Orice dialog din care poți învăța ceva profesional este relvant. Grupurile, atât de pe Facebook, cât și din LinkedIn, sunt locuri unde poți interacționa cu oameni și idei ce te pot ajuta pe viitor. Pune întrebări inteligente și poate cineva te va remarca. Oferă răspunsuri clare și la obiect și sunt șanse mari să ajungi în vizorul viitorului tău angajator.
5. Ai grijă la reputația ta personală
Gândește-te la social media ca la vestimentația ta de la birou. Dacă ești neîngrijit și murdar, atunci cu singuranță vei avea ceva probleme cu oamenii din jurul tău. Așa și cu social media. Păstrează decența și moderația, fără a face rabat de la creativitate. Evită comentariile negative și nu-ți asocia imaginea cu organizații sau acțiuni care ar putea fi imputabile la locul de muncă. Nu face nimic din ce ai putea regreta mai târziu, nu posta atunci când ești furios pe un lucru sau un om și, mai ales, nu-i jigni pe alții.