Stil de business de la buchea cartii, la practica de ring
Un alt succes de casa l-a constituit, intr-o cinica, dar savuroasa contrapartida, Ghidul nesimtitului, semnat de Radu Paraschivescu.
Gomoase sau luate peste picior, asimilate odata cu cei sapte ani de-acasa ori recent aduse la zi, un lucru e sigur: manierele ne intereseaza. Vrem sa acoperim in pripa golurile, pentru ca lumea Occidentului bine trait e totodata si lumea Occidentului bine scolit. Bunastarea, educatia si faimosul savoire vivre sunt, in lumile ferite de dezechilibre, axe ale unui sistem de referinta care te recomanda ca individ.
Intersectia cu Occidentul, tot mai greu de evitat pentru cei care viseaza la prosperitatea pe care ti-o aduce asocierea cu varfurile lui din business, ne aduce pe toti in fata unei probe noi. Dupa ce am trecut proba costumului si pe aceea a cartii de vizita (specialitate in care ne putem da doctoratul), vine aceea a rutinei de a bea un ceai, de a sti sa folosesti tacamurile potrivite, de a purta o conversatie, dar mai ales de a avea reflexele potrivite in contexte in care nu suntem chiar ca pestele in apa. Partea buna este ca totul se invata si cei care vor sa parvina, in sensul frantuzesc al termenului, adica vor sa reuseasca indiferent de pret, au sansa lecturilor bine asimilate. Ce te faci, insa, cand ele sunt un instrument strict mercantil, asimilat dupa buchia cartii si practicat doar in raport cu strainii – pentru ca da bine si pentru ca-ti completeaza conturile – dar care e complet neinteresant in raport cu colegii tai de industrie?
Ce carte a bunului simt sa joci atunci cand aceste persoane, indiferent cat de multe resurse financiare ar avea, nu se simt protejate decat daca incearca sa te elimine din joc, folosind metode straine de orice cod al onoarei?
Dupa ce cod al bunelor moravuri de business sa le raspunzi copiatorilor, hotilor de idei, celor care, desi au carti de vizita bune de etalat si o viata prospera, nu se simt bine decat daca viciaza mediul? Sunt lucrurile acestea repere pentru autenticul cod al bunelor moravuri in business-ul romanesc al supravietuirii?
Pentru cei care nu stiu cum sa raspunda acestui tip de agresiuni care n-au nimic de-a face nici cu stilul de business altfel decat defensiv, cu nasul in pamant, le recomand solutia: flori, fructe si mesaje de multumire din care ironia poate, pe alocuri, sa nu lipseasca. E modul cel mai simplu, mai curat si mai elegant, de a raspunde cu reverenta grosolaniilor in business. Ele ii invata pe neslefuiti o lectie mai vie si mai apriga decat orice volum doct. Despre ce ins e amna c u adevarat stil in afaceri.