Stop pe piept. Şut. Fotbaliştii nu ratează era digitală
„În era digitală, cluburile de fotbal trebuie să dezvolte noi modele de business şi strategii de marketing dacă vor să rămână în competiţie atât pe teren, cât şi în afara lui. O generaţie întreagă de suporteri a crescut în era digitală; pentru aceşti „nativi digitali”, oferta unui club va avea un rol-cheie în decizia lor de a deveni suporteri ai echipei şi de a rămâne loiali”, spune David Dellea, lider al echipei de servicii de consultanţă Sports Business Advisory, PwC Elveţia.
Studiul spune că suporterii echipelor de fotbal lasă o amprentă puternică atunci când interacţionează în lumea digitală. Analizând aceste date, cluburile îşi pot cunoaşte fiecare suporter în parte.
Citeşte şi: Fondatorul Kruger & Matz: Brandul, unealta prin care hrăneşti falsa fericire
În plus, în urma personalizării conţinutului către grupuri-ţintă şi a mesajelor de promovare a produselor relevante, cluburile pot obţine un avantaj semnificativ în industrie. Acesta va ajuta la fidelizarea faţă de brand şi, în acelaşi timp, va contribui la creşterea veniturilor prin cross-selling şi up-selling.
Graţie accesoriilor digitale portabile („wearables”), suporterii vor putea să îşi compare pulsul cu cel al jucătorilor preferaţi sau să aibă parte de o nouă experienţă a meciului prin comentarii live de la marginea terenului.
„Piaţa gadgeturilor wearable tocmai începe să prindă avânt. Preţurile sunt accesibile, iar platformele sunt încă nereglementate. Disponibilitatea atâtor date comerciale va crea modele profitabile de business şi strategii avantajoase de marketing atât pentru cluburi, cât şi pentru jucători”, spune Frank Zahn, CEO al Exozet.