Talent management: Cum putem stimula inovaţia
Orice companie îşi doreşte inovaţie, şi nu puţine sunt cele care susţin şi revendică inovaţia în mod oficial prin culturile lor organizaţionale. Un text publicat pe talentmgt.com (scris de fondatorul unei firme de consultanţă în HR şi recrutare) ne propune 7 metode prin care putem stimula inovaţia angajaţilor, metode care se bazează pe crearea unui mediu în care oamenii să se simtă confortabil în a-şi asuma riscuri constructive:
„Pentru a supravieţui următorilor ani este absolut necesar să ai talentul potrivit în rolul potrivit, dar şi o cultură care să încurajeze fluxul de idei şi colaborarea. Cheia inovării este construirea unui loc sigur în care angajaţii să se simtă confortabil în a experimenta, a face schimb de idei şi a-şi asuma riscuri. La început de an, liderii din HR au în faţa o nouă provocare – sau chiar o oportunitate – aceea de a crea cadrul necesar unei forţe de muncă dedicate şi unei culturi a succesului. Iată 7 paşi care prin care puteţi stimula creşterea şi inovaţia:
1. Proclamaţi inovaţia ca fiind responsabilitatea tuturor. Profesioniştii în resurse umane sunt responsabili pentru susţinerea/impulsionarea inovaţiei în interiorul propriilor organizaţii. HR Managerii pot desemna inovaţia ca parte integrată în funcţiunea HR-ului (la modul general) prin conectarea evaluărilor de performanţă cu abilitatea profesioniştilor în HR de a stimula inovaţia.
2. Încurajaţi experimentarea şi colaborarea. HRii ar trebui să măsoare şi să stimuleze experimentarea şi colaborarea la nivelul întregii forţe de muncă (altfel spus la toate nivelurile ierarhice). Acest pas poate fi îndeplinit prin plasarea de proiecte şi sarcini de echipă, prin evaluări de performanţă, planuri de recompensare ori programe de recunoaştere, toate acestea constituind un semnal puternic în legătură cu nivelul de importanţă pe care organizaţia îl acordă inovaţiei.
3. Organizaţi-vă pentru inovaţie. HRii pot promova crearea unor echipe de proiect restrânse, dedicate inovării, care apoi să fie ancorate în programe de training şi dezvoltare, cu scopul final de a propaga inovaţia la nivelul întregii companii. Printre abilităţile specifice inpvaţiei, ce pot fi dezvoltate prin astfel de acţiuni, se numără: spiritul de observaţie, capacitatea …
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.