Criza sanitară a avut numeroase urmări. Piața muncii este domeniul care a fost afectat foarte mult, însă am învățat să funcționăm cu noul normal. Angajatorii au făcut studii și au implementat metode și moduri de lucru care să le fie în beneficiului angajaților și nu numai. Până la urmă, un angajat fericit înseamnă numai de bine în companie.
Și pentru că am experimentat împreună ce înseamnă lockdown din punct de vedere al muncii, atât companiile, cât și angajații ne-am adaptat situației și am reușit împreună. Funcționalitatea companiei a ținut foarte mult și de schimbarea de mentalitate a tuturor celor implicați. A fost mai greu la început, însă tehnologia a fost de partea noastră și ne-am descurcat atât de bine încât working from anywhere nu mai este acum un subiect tabu.
Fast Forward. Organizația Viitorului, evenimentul care a ajuns la cea de-a XIV-a ediție și este realizat de Revista HR Manager, cu sprijinul HUMANISTIC, a avut ca temăThe Challenger Mindset for Leaders: Work from Everywhere. Moderatorii evenimentului, Mihai Zânt, Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC șiIulia Buciuman, Managing Partner HUMANISTIC, au vorbit cu invitații despre curaj. Curajul de a schimba mentalități pentru a face lucrurile posibile. Despre dovezi clare și inovatoare care au ajutat piața muncii să funcționeze și în alte condiții care până nu demult nu erau pe lista de normalități.
Invitații panelului, au răspuns la întrebări precum:
Ce pattern-uri de gândire, ce transformări strategice putem provoca pentru o viață mult mai împlinită?
În contextul unor inovații fără precedent în cadrul politicilor și practicilor de resurse umane, cum pregătim terenul, cum ne dezvoltăm liderii și cum avem grijă de noi și de oameni, dincolo de granițele actuale?
Este oare munca de pretutindeni una din viitoarele posibilități? Ce mentalități apar sau dispar?
Cum arată mindset-ul digital în practică? Ce posibilități deschide această muncă tehnologizată, munca de pretutindeni?
Cateva recomandari despre cum aplicam legislatia muncii referitoare la munca de pretutindeni
Programe inovatoare de HR: prin care arătăm că se poate
Programe de consolidare de idei/ inovație: burse de idei, programe de training combinate cu proiecte, etc
Proiecte ce vizează siguranța psihologică
Proiecte despre echilibrul viață personală, viață privată
Proiecte ce gestionează abilități precum: curaj, mentalitatea asumării, leadership asumat
Proiecte ce susțin o performanță și o ambiție de business ce nu părea ușor de atins
Flexibilitatea în muncă a contat foarte mult pentru angajați și asta se cere acum de către candidați atunci când caută un loc de muncă. Work from anywhere este un punct forte în ofertele de muncă așa că majoritatea companiilor optează pentru asta atunci când oferă locuri de muncă.
Flexibilitatea este bună, însă ce facem cu documentele care trebuie semnate? Ei bine, și aici s-au descurcat companiile, astfel că s-a introdus semnătura electronică calificată pentru toți angajații care au drept de semnătură. În acest mod munca departamentului de HR dintr-o companie a fost cu mult ușurată.
Tipologia de roluri care permit munca de acasă nu permite angajatorilor să forțeze angajatul să se întoarcă la birou dacă nu este neapărat necesar. Naturalețea noului mod de lucru trebuie să se definească prin nevoile angajaților. Prezența la birou a fost una sporadică în perioada pandemiei și după. Și asta pentru că angajații și-au dorit să se vadă. Dar noul model de lucru nu va fi același pentru toți.
Ca și HR, datoria acestora este să creeze un cadru în care toată lumea să fie disponibilă la anumite ore să poată participa la ședințe, de exemplu.
În HORECA a fost mai complicat pentru că în pandemie colegii trebuiau să se întâlnească fără a se întâlni. Însă aceștia s-au mobilizat și au găsit soluții. Practic, au dezvoltat diverse culoare, specifice fiecărui departament, și iată că acestea și-au dovedit utilitatea.
Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi în pagina dedicată.
Mai jos puteți vizualiza înregistrarea întregului eveniment:
Mulțumim partenerilor care au făcut posibilă această ediție:
certSIGN, Pluria, Romanian Software, Genpact, Alternative Training;
Partenerului Academic: Bucharest Business School cu programele de MBA: International Executive MBA Romano-Canadian si INDE Profesional MBA Romano-Francez.
Parteneri media: Revista CARIERE, BIZ, HR Club, Doingbusiness.ro, CONAF, Jurnalul de Afaceri, Hipo, Financial Intelligence, Portal HR, Psychologies, Repatriot, Wall-Street, Spot Media
Și nu în ultimul rând, HUMANISTIC.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
Cu peste 25 de ani de experiență internațională în industria ospitalității, Salim Touma a reușit, în ultimii trei ani, să conducă un proces complet de rebranding, să reducă cu 32% costurile și să scadă fluctuația de personal cu 40%.
Nu poți fi sub nivelul pieței, dar nici un salariu peste medie nu garantează retenția, susține cu realism Giorgiana Matei, HR Manager la Airbus Aerostructures România.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.
Piața serviciilor de recrutare și muncă temporară din România este extrem de competitivă, atât din punctul de vedere al prețurilor, cât și din perspectiva angajaților și a clienților.